וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורא? הקינדל החדש יגרום גם לישראלים לקרוא ספרים אלקטרוניים

26.2.2016 / 0:01

חובבי הקריאה המקומיים עדיין סקפטיים לגבי הספרים האלקטרוניים, ומעדיפים את הספרים שלהם עם דפי נייר ריחניים. יכול להיות שהדגם החדש של הקינדל – הפייפרוויט – יגרום להם לשנות את דעתם באמצעות המסך היומרני ושאר הפיצ'רים, שמבטיחים את חווית הקריאה הנוחה ביותר

קינדל פייפרוויט 2016. Amazon, אתר רשמי
בקרוב גם הילדים הישראלים יגלו את הקינדל/אתר רשמי, Amazon

שוק הקוראים האלקטרוניים בישראל, למרות השקעה לא מבוטלת של בעלי עניין, עדיין מתפתח ורחוק למדי עדיין מהנעשה בעולם, עם לא מעט נסיונות כושלים דוגמת הקורא של "עברית", לצד נישת משתמשים נאמנים. אלו נעזרים בחלקם הגדול בעיקר במכשירי הקריאה המתקדמים שמציעה ומפתחת אמזון, המציעה גם מאגר ספרים אלקטרוניים אדיר, ובראשם הפייפרווייט.

כיום מוכרת החברה את הדור השלישי של הפייפרווייט, עם רזולוציה משודרגת באיכות 300 ppi, או כמו שאמזון מציגה את זה, פי שניים פיקסלים, בדיוק כמו בדגם הפרימיום הכפול במחיר, ה-Voyage, המתיימר להיות הרידר בעל התצוגה הטובה בעולם. מבחינה חיצונית, הדגם זהה במידותיו ועיצוב לדור השני של הפייפרווייט, שעוצב לשימוש נוח גם ביד אחת בלבד, עם נפח אחסון של 4GB המספיק לאלפי ספרים

קבצי PDF במקום קלסרים

בקופסה מגיעים המכשיר עצמו, מדריך שימוש למתחילים וכבל טעינה USB, כשמטען חשמלי אינו מצורף, אך כל מתאם של כבל טעינה סלולרי יעשה את העבודה, אם תחליטו שלא לרכוש מטען קיר יקר תוצרת אמזון.

קינדל פייפרוויט 2016. Amazon, אתר רשמי
חווית הקריאה הכי טובה. טוב, חוץ מנייר/אתר רשמי, Amazon

בבדיקה שערכנו בהשוואה לדגם הקודם, בהחלט מתקבלת תחושה של יתר חדות וניגודיות על גבי מסך המגע האיכותי, בעיקר כשמדובר בתמונות, מה שיכול להוות הבדל מהותי עבור קוראים המבלים שעות רבות מדי שבוע עם המכשיר, אנשי מקצוע העושים שימוש בו וכו'.

בין היתר, ניתן לשלוח תכני PDF ישירות למכשיר מהמייל, מה שעשוי להיות נוח מאוד לאלו מכם המסתובבים עם קלסרים או מסמכים רבים עליהם, וכמו כן ניתן להוסיף לקבצים הקריאים גם הערות שוליים.

הדגם החדש מצוייד גם בפונט בוקרלי (Bookerly) הבלעדי שעוצב לחווית קריאה המעמיסה פחות על העיניים, וכמובן ניתן להתאמה ככל גופן במכשיר, במקביל לחידוד איכות תצוגת הדיו האלקטרונית של המכשיר. הפיירווייט כולל תאורה אחורית הניתנת להתאמה בה ניתן להעזר בשעות לילה וגם במהלך היום במצבים הדורשים זאת, ובניגוד לטאבלטים המסך אינו מסנוור גם בקריאה בחוץ.

קינדל פייפרוויט 2016. Amazon, אתר רשמי
ההשוואה בין קינדל לטאבלטים משאירה אותו כמנצח ברור/אתר רשמי, Amazon

ואכן, המסך מצדיק את יומרותיו ומציע את חוויית הקריאה הנוחה ביותר על משהו שאיננו נייר. הממשק הנוח והפשוט, עם אפשרות חיבור המכשיר לרשת ב-WiFi בדגם שנבדק (ישנו דגם התומך גם ב-3G) לקבלת תכנים שנשלחו במייל, הורדה ישירה מאמזון ועוד.

מיליוני כותרים במנוי חודשי זעיר

החברה טוענת כי הטענה יחידה יכולה לשמש לשבועות של שימוש, אבל זה כמובן תלוי בקצב הקריאה וכמה עסוק יהיה הקינדל שלכם. בעלי הפייפרווייט החדש יכולים לרכוש תכנים ישירות מאמזון כמובן, או פשוט להעמיס בקבצים התואמים (PDF, MOBI, EPUB, AZW3 ועוד) הרצויים. ישנה גם אפשרות למנוי בעלות חודשית של כ-3 דולרים, למאגר של מיליוני כותרים שמציעה אמזון.

בין היתר כוללות אפשרויות המכשיר התקנת והגדרת שלל מילונים, פונטים אחרים (בעברית, מומלץ במיוחד שימוש בפונט "אלף" בעל הרישיון החופשי ועוד). תוכלו גם להתחבר באמצעות הרשת לקוראים בעלי העדפות דומות, ולהנות מגישה חינמית לחודש מלא של Kindle Unlimited, הכולל מבחר ספרים ללא עלות, שירות הזרמת הווידאו העולה של אמזון ועוד.

קינדל פייפרוויט החדש של אמזון עם ספר בעברית. בן סויסה, מערכת וואלה! NEWS
פונט "אלף" המומלץ בעברית/מערכת וואלה! NEWS, בן סויסה

בפועל בקריאה בפייפרווייט החדש, נראה כי ההבדל לא מורגש במידה המצדיקה כנראה שדרוג מהדגם הקודם של קורא הספרים, כפי שתכונות הוויאג' כנראה לא מצדיקות, עבור הקורא הממוצע ומעלה, הוצאה כפולה על רידר. אם בידיכם פייפרווייט דור 2, המתינו מעט, אך אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים או אוחזים ברידר מדגמים מיושנים יותר, הקינדל פייפרווייט יאפשר לכם את חוויית הקריאה האלקטרונית הטובה ביותר ביחס של עלות מול תועלת ברגע זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully