וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיאון הבלתי נראה: כך מקימים את החלל הריק לחיים

אורן דותן, ברצלונה

25.2.2016 / 17:50

המוזיאון הבלתי-נראה של קוואלקום, שהוצג בכנס CES בלאס וגאס וגם בתערוכת המובייל MWC בברצלונה, הוקם בתוך הביתם של קוואלקום והציע חוויה אינטראקטיבית שהציגה את כל הדרכים בהן קוואלקום משתלבת בחיינו מבלי שידענו כלל

יח"צ - חד פעמי

כשאנחנו מסתכלים על הסמארטפונים שלנו, אנחנו אף פעם לא רואים את מה שמתחולל בתוך הקופסה הקטנה והקסומה הזו. כשאנחנו שוקלים איזה טלפון חדש לקנות אנחנו בוחנים את גודל המסך, כמות זיכרון העבודה ומקום האחסון, איכות המצלמה, טכנולוגית השידור ועוד פיצ'רים נוספים כמו קורא טביעות אצבע וכו' - אבל מה מאפשר לכל זה להתקיים בתוך מכשיר שמונח בכף ידנו?

קוואלקום תורמת חלק נכבד מאבני הבנייה המרכזיים של עולם המובייל, בתחומי האינטרנט של הדברים (IoT), קישוריות, Wi-Fi, תקשורת סלולרית, אבטחת מידע ועוד. אם נחזור לדוגמה מההתחלה, מעבדי ה-SoC (System on a Chip), כמו סנאפדרגון, מגדירים את יכולות הסמארטפונים שלנו, אבל רובנו לא ממש מתעמקים בהם.

מציאות וירטואלית של qualcomm.
הופכים את הבלתי נראה לבלתי נשכח

הטכנולוגיות של קוואלקום נמצאות בלבם של מיליארדי מכשירים, אך בלתי ניתנות לראייה עבור מי שאינו נוהג לפרק מכשירים ניידים להנאתו. בניסיון לספר את סיפורה בצורה מקורית, החברה חשבה על קונספט שימחיש בצורה טכנולוגית "איך הופכים את הבלתי נראה לבלתי נשכח" (במילים שלהם).

המוזיאון הבלתי-נראה של קוואלקום, שהוצג בכנס CES בלאס וגאס וגם בתערוכת המובייל MWC בברצלונה, הוקם בתוך הביתם של קוואלקום והציע חוויה אינטראקטיבית שהציגה את כל הדרכים בהן קוואלקום משתלבת בחיינו מבלי שידענו כלל.

קירות המוזיאון הבלתי נראה שקופים, הרצפה לבנה בוהקת והמוצגים מתחבאים בעולם המציאות הרבודה (AR). הרמז היחיד לעובדה כי מדובר במיצג ויזואלי הם העמודים הלבנים, שעל כל אחד מונח אובייקט לבן בוהק, כמו המעמד עליו הוא מותקן. קשה מאוד לפספס את המוזיאון אם מתחשבים בעובדה שללא המציאות הווירטואלית מדובר בחלל נטול מוצגים ונטול מיתוג. פשוט אוסף של אנשים שמסתובבים באדישות ובאיטיות באקווריום, עם הראש קבור בטאבלט, כאילו היו דגי זהב נושנלנטיים.

הטכנולוגיה הזו מדליקה, אבל היא ממש רק קצה הקרחון. אפילו הסמארטפונים המתקדמים ביותר שהושקו השבוע בכנס המובייל הגדול בעולם לא מנצלים את כל היכולות של שבב הסנאפדרגון 820 המוטמע בהם. השבב הזה מצויד, לדוגמה, בטכנולוגיית זיהוי טביעת אצבע תלת-ממדית המאפשרת למקם את החיישן בתוך המכשיר; מאחר ומדובר בטכנולוגיה המבוססת על אולטרה-סאונד, תהליך האימות יכול להתבצע דרך זכוכית, מתכת או פלסטיק.

וזה מבלי לציין בכלל את מהירויות ההורדה וההעלאה של יותר מגיגה לשנייה, שכרגע נראות כמו חלום רחוק אבל מציאותיות לחלוטין במבחני מעבדה, או את המעבד הגרפי שיאפשר לכולנו להלביש משקפי מציאות מדומה ולהשתתף בפגישות עבודה, או בילוי בזמן אמת.

הכותב היה אורח של חברת קוולקום בתערוכת MWC

  • עוד באותו נושא:
  • קוואלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully