וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדה החזירה בשיימינג: "התלונה שלך שקרית ומזויפת כמו תיק היד שלך"

28.2.2016 / 11:55

פוסטים זועמים על יחס במסעדה הם לא דבר חריג בפייסבוק, אבל התגובה של המסעדה המפורסמת לתלונה בסופ"ש הייתה חריגה אפילו בקנה מידה ישראלי: "שיגעתן, התשתן, היטרלתן קיללתן ואף איימתן! את לא רצויה במסעדה שלנו, נשמח לא לראותך בעתיד. לא אותך, ולא נשים מסוגך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגובה שהרגיזה את הגולשים./מערכת וואלה!, צילום מסך

תלונות על בתי עסק בפייסבוק זה כבר ממש לא עסק חדש. כל אחד מאיתנו מסוגל לפרסם סטטוס, לתייג את המקומות והאנשים הרלוונטיים ולכתוב ככל העולה על רוחנו. לעתים פוסטים כאלה הופכים לוויראליים ומחייבים ביקורת על הנכתב בהם, אבל מדי פעם התגובה של העסק בפייסבוק הופכת להיות הסיפור עצמו.

זה מה שקרה למסעדת "דוד ויוסף", שבחרו להשתלח בלקוחה שהתלוננה על היחס. ביום שישי בשעה 22:32 פרסמה הגולשת נעה שחר (Noa Shahar) ביקורת בעמוד של המסעדה ברשת החברתית: "הזמנתי מקום לבר (אני ושתי חברות שלי). מסתבר שבימי חמישי מחייבים אותך 250 שקל לראש. כשהתקשרו לאשר הגעה שאלו אם יידעו, הסברנו שלא אז ירדו איתנו ל-200 כדי להגיע לעמק השווה ... הברמנית שלנו שואלת בחוצפה איך אנחנו מתקדמות כי אנחנו לא קרובות ל-200 שקל לבן אדם. הסברנו לה בצורה יפה שאנחנו יושבות ונהנות, לא ביקשנו חשבון וזכותי להזמין בקצב שלי. מנהל המקום בא והתחיל להשפיל אותנו על התשלום, להגיד לנו שאנחנו נתחיל להזמין. הוא דיבר בלגלוג, בוז וזלזול. דוד, השף והבעלים יצא ואמר שיטפל בזה בלגלוג תוך כדי מבטים ליונתן של "בוא נשתיק את המצב". לא התייחס אלינו, דיבר בחוצפה ובזלזול. עברנו אתמול השפלה פומבית, שבסופו של דבר באנו ליהנות ממקום מסוים.

"דוד ויוסף היקרים, השתן עלה לכם למוח. ההצלחה היא רגעית הגאווה היא נצחית. ולכם, אין מה להתגאות. מאחלת לכם תמיד לזכור מאין באתם ולתת לכל לקוח כבוד ושירות אדיב. כי אתם לא יכולים לדעת מה הכוח של אותו אדם מולכם. בושה וחרפה, יש לכם הרבה דרך ארץ ללמוד".

שחר העניקה למסעדה כוכב אחד והתגובות החלו להתפרסם בעצלתיים, עד שמנהל העמוד של המסעדה בחר לענות בשיימינג משל עצמו: "היי נעה בואי נתחיל בהתחלה - התקשרתן והזמנתן מקומות בידיעה שישנו סכום מינימלי. ישבתן במתכוון במקום שלא שיועד לכן וברחתן מהלאונג' לקומת העליונה בזמן שצוות המארחות מנסות לאתר אתכן. כנהוג וכמקובל ישנו מינימום הזמנה אצלנו, זאת בכדי למנוע מצב בו אנשים מגיעים לפרק זמן ארוך מבלי להזמין מנות מה שמייתר את צוות המטבח ומונע מאנשים אחרים ליהנות מהמקום.

"לקחנו ברצינות את התלונה שלך ותשאלנו את עובדי המקום. אנשי שירות מהשורה הראשונה אותם שיגעתן, התשתן, היטרלתן קיללתן ואף איימתן עליהם! מפאת כבוד לא נזכיר כאן את המילים בהן השתמשת! אנחנו (כנראה בניגוד אלייך) לא מאמינים בשיימינג. התלונה שלך שקרית ומזויפת כמו תיק היד שלך. ואם לרגע, אפילו קטנטן חשבת שאם תכתבתי לנו על הקיר קובלנה באורך הגלות ותזכי לפיצוי כלשהו את לגמרי טועה. נהפוך הוא! את לא רצויה במסעדה שלנו, נשמח לא לראותך בעתיד. לא אותך, ולא נשים מסוגך. שמרי על פיך, ובעיקר שמרי על נתק. שבוע טוב!"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הגולשים הגיבו לתגובה של המסעדה בזעם והחלו לציין שעם כזה יחס בפייסבוק כנראה שיש אמת בדבריה של שחר.

בשיחה עם וואלה! TECH סיפרה נועה: "רציתי לציין שלא קיללתי והאיום היחיד שנאמר זה שלא יהיה שתיקה על זה. הייתה לי הזמנה בהתחלה לבר, ואז שהתקשרו לאשר הגעה ציינו את עניין המחיר. היה הזמנה של ידיד שלנו לבר והלכנו להזמנה על שמו. התקשרנו לבטל את שלנו ולא ענו. ההזמנה הייתה על שם גבר (שנמצא שם המון מכירים אותו) מארחת הכניסה אותנו; היינו שלוש בנות, והיא הכירה את השם שלנו. מעבר לזה הוא צעק עלינו שנזמין עד שנגיע לסכום המיועד, והשפיל אותנו במילים שלא נאמרו".

ממסעדת דוד ויוסף נמסר לוואלה! TECH כי "מסעדת 'דוד ויוסף' היא לא רק מסעדה, אלא בית ומשפחה לאורחיה ולעובדיה. כפי שאנו מבשלים מהלב, כך אנו מגיבים מהלב על אירועים שמטרידים אותנו ופוגעים בנו. אנו אמנם מצרים על החוויה השלילית שחוותה המתלוננת במסעדה שלנו, אבל התנהגותה בעת ביקורה אצלנו היה אירוע פוגעני שכזה, עם הטחת עלבונות וקללות הומופוביות בצוות המלצרים וההנהלה. מסעדת 'דוד ויוסף' שמחה להעניק שירות איכותי, ביתי ואוהב לכל אורח ואורחת, אבל על פגיעה שכזו בצוות שלנו איננו יכולים לעבור בשתיקה".