וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חליפת גורילה?! הדברים הכי מוזרים שנשלחו לתחנת החלל

אילן גלר

1.3.2016 / 4:09

כדור ראגבי, טוקסידו, בובת צעצוע, חליפת גורילה ועוד כמה חפצים שנשלחו על ידי בני משפחותיהם של האסטרונאוטים מעוררים סערה. הסיבה: תג המחיר הגבוה עבור המשלוח לחלל של כל פריט

צילום מסך

האסטרונאוטים המשרתים על סיפונה של תחנת החלל הבין-לאומית זוכים בדרך כלל למעמד של גיבורים לאומיים במדינות מהן נשלחו, אך לאחרונה הם נאלצים להתמודד עם גל חדש של ביקורת, שנמתחת עליהם בעקבות פרסומים על חפצים משונים ומוזרים שנשלחו אליהם במהלך החודשים האחרונים, בדרך כלל על ידי בני משפחה הדואגים לשעשע אותם מעט במהלך השהות הארוכה מחוץ לכדור הארץ.

לדוגמה: בסרטון וידאו שפורסם לאחרונה נראה אחד האסטרונאוטים לבוש בתחפושת של גורילה, שנשלחה אליו על ידי אחיו כמתנת יום הולדת. במקרה אחר, לבש אחד האסטרונאוטים חליפת טוקסידו מכותנה, כשהתבקש להשתתף בטקס שבו הוענק פרס לזמרת אדל. אסטרונאוט בריטי זכה למשלוח של כדור ראגבי וחולצת מעריצים, גם אלו באדיבות משפחתו.

הבעיה כמובן היא לא העובדה שגם לאסטרונאוטים יש חוש הומור, אלא עלות השילוח האסטרונומית, תרתי משמע, של שיגור מטענים לחלל. המחיר, למקרה שרציתם לעשות משלוח, עומד על כ-13,000 דולרים לחצי קילו. תחפושת הגורילה, למשל, עלתה למשלם המסים הבריטי לא פחות מ-93,000 דולרים לפי ההערכות. שיגור כדור הראגבי, הקטן יותר, תומחר בכ-5,000 דולרים, ואילו עבור חליפת הטוקסידו נדרשה עלות שיגור של כ-1,679 דולרים בלבד (עלות החליפה עצמה כ-17 דולרים).

בעוד שרוב המגיבים לסרטוני הווידאו הויראליים משועשעים למדי, חלק לא מבוטל מהם מותח, כאמור, ביקורת על העלויות הללו, והיה מעדיף לנצל את ההשקעה לצרכי פיתוח מדעי בלבד. נאס"א, בתגובתה הרשמית, מסרבת לפרט את עלות השיגורים המדויקת, ומסתפקת בהצהרה כי כל פריט המועבר לאסטרונאוטים מבני משפחתו עובר בדיקות בטיחות קפדניות, ואינו תופס מקום בכלי השיגור שיועד לניסויים מדעיים וציוד קריטי להמשך פעילות התחנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully