וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Huawei Mate 8: מכשיר חזק עם סוללה אינסופית - אבל לא מתאים לכולם. ביקורת

ליאור נאור

2.3.2016 / 9:39

האח החורג של הנקסוס 6P מבית וואווי מציע מפרט מרשים מאוד במחיר נוח (למזמינים מחו"ל), אבל משהו בחוויית השימוש לא לגמרי משכנע אותנו שכדאי לבחור בו. וזה מבלי לציין את חסרונות המסך הענק

צילום מסך

עוד לפני שמדליקים את המכשיר בפעם הראשונה, ניתן לראות במפרט שמדובר בנייד בקטגורית פרימיום, והתחושה שלו ביד לא רומזת אחרת. ניגשנו ל-Mate 8, שבשלב זה עדיין אין לו תאריך השקה בישראל ואולי הוא גם לא יגיע, במחשבה שנתקשה להתאכזב, מאחר והוא אפילו עולה במפרט על אחיו הנקסוס 6P, שהושק רק חודשיים אחריו ויצא מאותו המפעל בדיוק. על הנייר קשה ליפול עם מעבד 8 ליבות, 4 גיגה זיכרון RAM ומצלמה של 16 מגה פיקסל. קשה, אבל אפשרי, לפחות בחלק מהזמן.

למרות כל מהלך המיתוג מחדש של עצמה בשנה האחרונה (וכמעט גם של כל התעשייה הסינית על הדרך), עדיין קשה לדעת למה לצפות מסמארטפון של וואווי; יש להם בארץ כמה דגמים מוצלחים מאוד, כמה דגמים לא מוצלחים במיוחד ובעולם יש להם עוד המון דגמים שרוב הישראלים כלל לא מכירים. אבל כשבקורות החיים של ענקית הטכנולוגיה הסינית התואר "הנקסוס המשובח ביותר שהוציאה גוגל עד היום", אפשר להתחיל לטפח ציפיות כשמדובר במכשיר דגל יוקרתי.

כיאה לשחקן בליגה של הגדולים, המפרט של ה-Mate 8 לא היה מבייש אף מכשיר פרימיום של היצרנים המוכרים; הוא דק יחסית, בעובי של 7.9 מילימטרים בלבד, מצויד במסך Full HD מצוין בגודל 6 אינץ' עם שוליים דקים במיוחד, מעבד מתומן-ליבות (המחולקות לארבע חזקות וארבע חלשות) המבוסס על מעבד Kirin 950 של וואווי ו-3 או 4 גיגה של זיכרון פנימי (בהתאם לדגם). המכשיר מציע תמיכה מלאה בדור הרביעי (LTE), מצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל, מצלמת סלפי באיכות של 8 מגה פיקסל וסוללה חזקה במיוחד של 4000 מילי-אמפר לשנייה. אבל למפרט המכובד הזה יש גם מחיר, לא גבוה במיוחד אבל גם לא נמוך; בהזמנה ברשת הוא ירוקן לכם מהכיס קצת פחות מ-700 דולרים (כ-2,700 שקלים), שזה עדיין הרבה זול יותר מגלקסי או אייפון.

מייט 8. צילום מסך
מייט 8/צילום מסך

המכשיר מהיר מאוד, מגיב מיד לכל פעולה ולא נותן לכם לחכות. גם בשימוש רציף בכמה אפליקציות במקביל, תוך כדי האזנה למוזיקה באוזניות בלוטות', ה-Mate 8 אפילו לא גמגם. המעבר בין החלונות חלק, ומהירות התגובה הייתה גבוהה מאוד.

מצטיין במיוחד הוא קורא טביעות האצבע, הממוקם בחלקו האחורי של המכשיר. בשנים האחרונות הפיצ'ר הזה הפך לנפוץ מאוד, אך לא כל היצרניות מצליחות לשלב אותו בצורה נוחה ונעימה לשימוש. קורא טביעות האצבע בגלקסי S5, למשל, זכור עד היום כאחד הגרועים ששולבו בסמארטפון ומשתמשים רבים העדיפו לוותר עליו. במקרה הזה החיישן מזהה את האצבע בשבריר שנייה, גם כשלא התאמצנו להניח אותה במרכז החיישן. ככל הנראה מדובר באותו החיישן ששולב בנקסוס 6P, שגם ממוקם אסטרטגית באופן שהאצבע נשלחת אליו אינסטיקטיבית כשמרימים את הנייד.

גם המצלמה במכשיר לא מאכזבת; אומנם כבר ראינו טובות ממנה במכשירים אחרים, אך היא בהחלט עושה את העבודה. צילום חשוך, של נר, סיפק תמונה יחסית נקייה וגם המצלמה הקדמית מספקת תוצאות טובות; לעיתים נדמה שיש בהן עיוות קל בקצוות, אך לא מדובר בבעיה המהווה פגיעה של ממש בתמונות. אחרי שהתרגלנו ל2-3 מגה-פיקסל במצלמות הסלפי, חיישן של 8 מגה-פיקסל, המספק איכות תמונה טובה הוא ריענון של ממש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מייט 8. צילום מסך
מייט 8/צילום מסך

נראה כי גולת הכותרת במכשיר היא הסוללה החזקה, וכאן מדובר בתענוג של ממש למי שנוהג לאמץ את המכשיר שלו. במשך יום שלם שלחנו הודעות בווטסאפ, גלשנו בפייסבוק, צפינו בווידאו והאזנו למוזיקה באוזניות בלוטות', ובסוף היום עוד נותרנו עם כ-15 אחוזים.

אך אל מול המפרט החזק, והרכיבים האיכותיים עומד ממשק המשתמש וגודל המכשיר (6 אינץ'), שפוגעים בחוויית המשתמש. ממשק המכשיר אומנם גויר כהלכה, ולא מצאנו בו באגים מיוחדים, אך הוא היה ונותר בסיסי מאוד. כשמחזיקים את המכשיר ביד הוא מרגיש ונראה יוקרתי, אך כשפותחים את הנעילה ומתחילים לשחק בו מקבלים חוויה בסיסית, המזכירה מכשירים סינים פשוטים.

קשה לשים את האצבע במדויק על נקודה בעייתית במיוחד כזו או אחרת, אך משהו בממשק, המנסה להיות דומה מאוד לאייפון, נשאר מאחור. כן, יש ב-Mate 8 כל מה שצריך והוא מגיב מהר, אך יחד עם מפרט פרימיום מגיעה ציפייה לחוויית שימוש פרימיום, וזו לא קיימת כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעיה נוספת היא שה-Mate 8, כאמור, מגיע עם מסך ענק של 6 אינץ' ובלתי אפשרי לתפעל אותו ביד אחת, אלא אם אתם שחקני כדורסל או סובלים מפגם גנטי. כמעט בכל פעולה, ובכל אפליקציה, היינו חייבים להשתמש בשתי הידיים או למתוח את האגודל עד לקצה גבול היכולת - וגם זה לא ממש עזר בכל המקרים.

הקלדת הודעה בווטסאפ, למשל, הפכה למשימה מורכבת, המחייבת את שתי הידיים וכך גם חיפוש ביוטיוב, פתיחת הצ'ט מתוך אפליקציית פייסבוק ואפילו ניווט בתוך אפליקציית ג'ימייל. למרות שהמסך הגדול נוח מאוד לגלישה באינטרנט, או לניווט ב-GPS, לשימוש היום-יומי של הודעות, פייסבוק ומיילים, מסך כה גדול הופך לחיסרון, וזה מבלי לציין שקשה מאוד להתאים אותו לכיס הקדמי של הג'ינס.

השורה התחתונה: מדובר מכשיר חזק, מהיר ואיכותי, המספק חוות משתמש יציבה, מהירה אך לא מרשימה במיוחד, שסובלת מבעיה של ניידות ונוחות שימוש ביד אחת. היינו ממליצים עליו למי שמחפש מסך גדול ומשתמש בסלולרי שלו ככלי עבודה; פחות מומלץ למשתמש הממוצע, שכל מה שהוא צריך זה לשלוח הודעות, להתכתב ומדי פעם לבדוק האם יש פקקים. לשימושים האלה יש בשוק (ואפילו לוואווי) מכשירים זולים ונוחים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully