וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלף עם הרוח: שיא גינס חדש בגלישה על סקייטבורד חשמלי. צפו

אילן גלר

2.3.2016 / 10:02

במהירות כזו, השליטה בסקייטבורד ממש לא פשוטה. כדי לשמור על איזון, מבלי הצורך לשנות תנוחה, כל אחד מארבעת גלגלי הסקייטבורד חובר בנפרד לשלט רחוק

צילום מסך

מדי שנה מציג "ספר השיאים של גינס" שיאים חדשים של מהירות, בתחומים שונים, ואחד השיאים החדשים שיצטרפו למהדורת 2016 של המוסד הוותיק הוא זה של הגולש הסלובני, מישקו ארבן, שהצליח לשבור את שיא המהירות העולמי על סקייטבורד חשמלי.

תוך שהוא משתמש בגרסה ייחודית, וחזקה במיוחד, של סקייטבורד מתוצרת חברת NEXTBoard, הצליח מישקו להגיע למהירות של כ-96 קילומטרים בשעה על מסלול נחיתה נטוש; זו המהירות המקסימלית שנרשמה טרם חיסול מלאי האנרגיה שבסוללה הנטענת, ונדמה היה שארבן מסוגל היה להתמודד עם מהירות אפילו יותר גבוהה.

אבל גם במהירות של 96 קמ"ש, השליטה בסקייטבורד היא עניין לא פשוט כלל; לארבעת המנועים החשמליים של הסקייטבורד (אחד לכל גלגל) הוצמדו משדרי רדיו, ואלו חוברו לשלט רחוק אלחוטי שאפשר לארבן לשלוט במדויק במהירותו מבלי שייאלץ לשנות תנוחה במהלך הגלישה המהירה. במטרה להגן על עצמו ככל הניתן מפציעות קשות, ארבן לבש חליפת מירוץ של אופנוענים וקסדה כבדה.

מעניין לציין כי המנועים המשמשים את הסקייטבורד החשמלי של NEXTBoard התחילו את דרכם דווקא ככוננים קשיחים. המהנדס הראשי של החברה, מחלוצי התחום, חשב על רעיון הסקייטבורד הממונע לאחר שנתקל במחשב ישן עם כונן קשיח מיותר, שצויד במנוע חשמלי חזק במיוחד; למנוע הזה נמצא, כאמור, שימוש חדש ומגניב הרבה יותר.

שיא גינס סקייטבורד חשמלי. צילום מסך
רק אל תתעטש, גבר./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully