וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקלדת חוזרת: סמארטפון מעולה - עם חיסרון אחד ענק

3.3.2016 / 10:30

BlackBerry Priv הושק היום בישראל. הוא מציע מפרט מרשים, מקלדת פיזית נשלפת ומראה קרבי שמתאים לאנשי עסקים. הוא לא מושלם אבל גם לא רחוק מזה; רק בעיה אחת מרכזית ממש הורסת את כל חוויית השימוש. וזה בלי להתייחס למחיר הגבוה

צילום מסך

במבט ראשון קשה להתעלם מהסמארטפון שאמור להפוך את בלקברי שוב לשחקנית מוכרת בעולם המובייל. ה- BlackBerry Privהוא סמארטפון האנדרואיד הראשון של החברה, שנפלה מגדולתה, ואחרי שהושק ברחבי העולם בחודש נובמבר, הוא נוחת היום בישראל. קיבלנו את המכשיר לבדיקה מוקדמת ונראה שלמרות שהיה זמן לא קצר להתאים אותו לישראל, הגיור קצת מזייף. דוגמה קטנה ומרגיזה היא הדפדוף בין מסכי הבית, שנראית הפוכה בחיווי (שלוש הנקודות מעל תפריט קיצורי הדרך).

בנוסף, הממשק בעברית סובל מקשיי שפה והמעבר ממקלדת אנגלית למקלדת אנגלית מסורבל מדי - הרבה מעבר ללחיצה אחת על כפתור השפה, כמו במכשירים אחרים. למעשה, זה כנראה ממשק החלפת המקלדת הכי פחות נוח שקיים כיום. אבל התלונה הזו - ועוד שתיים בהמשך - מתגמדות לעומת מה שלמכשיר הזה יש להציע.

ה-Priv מרשים מאוד מבחינה ויזאולית, ונראה כמו שילוב של LG V10 וסמסונג גלקסי 6 אדג'. הדפנות המעוקלות תורמות לתנועה חלקה על גבי המסך, וכל פרט בו נראה מוקפד. גם ביד הוא מרגיש כמו מכונה משובחת ויושב יציב למרות גודלו.

מחירו בישראל עומד על 5,030 שקלים, ואין ספק שמדובר בקטגוריה שלא מתאימה לכל כיס.

המקלדת הנשלפת הופכת אותו לארוך בצורה לא פרופורציונלית אבל איכשהו העסק עובד. הפיצ'ר המרכזי הזה הוא בונוס מגניב מאוד אבל ממש לא הכרחי מאחר וגם בלי לשלוף את המקלדת לעולם, מדובר בנייד כמעט מושלם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה קרבי./מערכת וואלה!, צילום מסך

ה-Priv מצויד בשבב סנאפדרגון 808 של קוולקום, עם מעבד כפול-ליבה 1.8 גיגה-הרץ ו-3 גיגה זיכרון RAM. הוא מסוגל להריץ אפליקציות רבות במקביל בלי להזיע, להגיב במהירות לכל הקשה או החלקה של האצבע, גם כשהוא מבצע פעולות מורכבות כמו עריכת וידאו וסך הכול נראה שיש לו מספיק שרירים לסחוב את המשימות שהוא יקבל.

למרות כל החלקים הזזים, המכשיר הדוק ומדויק. כיף לשחק שוב עם סליידר אחרי כל כך הרבה שנים של סמארטפונים בעיצוב משוכפל. הגב שלו מעוצב בסגנון סיבי פחמן והתחושה החלבית ביד מאוד נעימה. בעיה קטנה שהבחנו בה היא שהגב רך מעט במרכז בצורה מחשידה. לא הייתם רוצים לראות מה יקרה אם הוא יישמט ויפגע ברצפה בעוצמה אפילו פעם אחת. אבל אל תחשבו שמדובר במכשיר פריך; זה טלפון כבד וגדול עם נוכחות. לא הסמארטפון השכונתי הידידותי שלכם. יש לו כריזמה של פטריק בייטמן ומראה קרבי שהולך עם לוק רציני.

לנסות לחזור להשתמש במקלדת ה-QWERTY הפיזית הפצפונת מרגיש כמו הסצנה בה ניאו לומד להפעיל לראשונה את כל השרירים בגופו אחרי שניתק מהמטריקס. זה נחמד מאוד, ואפילו כיף בקטע נוסטלגי, אבל לא מספק שום יתרון על פני המקלדת הווירטואלית. אלא אם כן יש לכם מחושים במקום אצבעות.

מסך 5.4 אינץ' איכותי ומשוריין (גורילה גלאס 4) מספק תצוגה חדה וברורה, והעיקול בדפנות תורם לאלגנטיות וגם מהנה יותר לשימוש. ל-Priv מצלמה אחורית של 18 מגה פיקסל וקדמית של 2 מגה פיקסל. המצלמה האחורית מספקת תמונות מעולות אבל בתאורה נמוכה הניגודיות לא טובה במיוחד בהגדרות האוטומטיות וצריך לשחק קצת בהגדרות של המצלמה. מצד שני, כאמור, התמונות יוצאות משובחות מאוד בתאורה טובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שובה של המקלדת הפיזית./מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף מציע המכשיר 32 גיגה לאחסון פנימי ואפשרות להרחבה עם כרטיס מיקרו-SD, קישוריות בדור הרביעי והוא מגיע עם אנדרואיד 6.0 בגרסה מעט כבדה (שלא ממש מעמיסה על המכשיר) עם לא מעט אפליקציות של בלקברי המותקנות מראש.

המכשיר מכיל אפליקציית בקרת פרטיות מתקדמת בשם DTEK, המנטרת ומדווחת על אפליקציות עם גישה למיקרופון, למצלמה, לשירותי המיקום ולמידע האישי. בנוסף מקבלים עם המכשיר את השירותים למשתמשים עסקיים כמו Secusuite לאבטחת שיחות קוליות וWatchDox לאבטחת שיתוף מסמכים

בנוסף למנגנוני ההגנה המוכרים, כמו קוד PIN ושרטוט צורה, המכשיר לא מציע קורא טביעות אצבע אלא את אמצעי האבטחה המסורבל ביותר שהותקן עד כה בסמארטפון - אימות בתמונה. כל כך קשה לזכור לאן בדיוק צריך לגרור את התמונה שגם שנייה אחרי האיפוס נאלצתי לשרוף שישה ניסיונות מתוך עשרה לפני שהמכשיר היה מאפס את עצמו לבד להגדרות היצרן. פשוט סיוט. לא רוצה לדמיין איך היה מגיב עם מידע חשוב בנייד.

אבל בעוד האימות בתמונה הוא אופציה בלבד, החיסרון הגדול ביותר של ה-Priv הוא התחממות הסוללה. מצד אחד מדובר בסוללה חזקה ואינסופית בקיבולת 3,410 מילי-אמפר לשנייה, אבל מצד שני היא הופכת את המכשיר לגחל הבוער בידיים שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר טוב מרדיאטור./מערכת וואלה!, צילום מסך

המכשיר מתחמם מהר מאוד גם בטעינה וגם בשימוש; מעולה לשים מתחת לשמיכה בימי החורף הקרים אבל פחות שימושי אם צריך להחזיק אותו ביד וליד האוזן לאורך היום. מצד שני אם אתם רצים לקנות את ה-Priv, כנראה שכבר יש לכם אוזניית בלוטות מבצבצת מהאוזן.

השורה התחתונה: המכשיר הזה משוכלל מאוד ואפקטיבי מאוד, אם תצליחו להתגבר על עניין הסוללה הרותחת. למעשה, הוא מציע כל כך הרבה ועובד כל כך טוב, שלא נותר לנו אלא להתמקד בביקורת הזו רק בדברים הקטנים שהפריעו לנו. במחיר של מכשיר סופר פרימיום הוא כנראה לא מתאים למשתמש הסביר, אבל אין ספק שהמראה והאיכות ימצאו חן בעיני משתמשים מסוימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully