וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יאמן כמה זה פשוט: כך נראית מתקפת האקרים והשתלטות על מחשב מרוחק

3.3.2016 / 17:00

אם נדמה לכם שכדי להשתלט לכם על המחשב, או לגנוב לכם את פרטי כרטיס האשראי, צריך ידע מתקדם בתכנות, תתפלאו לגלות כמה קל להיות האקר עם תוכנות שניתן לקנות בכמה עשרות דולרים בדארקנט

מערכת וואלה!

מחשוב לביש, מכשירי חשמל חכמים, מכוניות חכמות, הסמארטפונים שיש לכולנו בכיס, המחשבים האישיים שלנו וגם המחשבים שאנחנו עובדים איתם במשרד - כולם חשופים לפריצה על ידי האקרים. בעוד הרשת משתלטת על יותר ויותר תחומים בחיינו, האקרים מהווים איום הולך וגובר על חיינו.

בניגוד לתדמית שמוכרים לנו בהוליווד, מחשב מותקף לא יציג תמונה של גולגולת, לא ישמיע אזעקה ולא יתחיל להריץ שורות קוד מסתוריות על המסך במקום ווינדוס. נוזקות כיום פועלות בחשאיות מוחלטת, ובמקרים רבים הן גם ימחקו את עצמן כדי לטשטש כל עקבות להימצאותן במערכת.

כשתגלו שהותקפתם כבר יהיה מאוחר מדי; חשבון הבנק שלכם יתרוקן, כרטיס האשראי שלכם יחויב במדינות שמעולם לא ביקרתם בהן, תתחילו לקבל מיילים מכל מני מקומות שמעולם לא נרשמתם אליהם (במקרה הטוב) או שתגלו את התמונות הכי פרטיות שלכם באתרים שלא הייתם רוצים לגלוש אליהם.

ההאקר עם מסיכת הגרב והקפוצ'ון שרוכן מעל מקלדת בחושך אולי נראה טוב בתמונות אילוסטרציה אבל בפועל מדובר בתעשייה לא-חוקית שמציעה לקנות תוכנות זדוניות תמורת כמה עשרות דולרים ומרוויחה את הכסף שלה מגניבה של פרטים אישיים.

פריצה למחשב בשידור. מערכת וואלה!
הכי חשוב - לשתות הרבה מים ולא ללחוץ על לינקים חשודים./מערכת וואלה!

ברמות הגבוהות האקרים מהווים סיכון לתחנות כוח, שרתים של תאגידי ענק ומאגרי מידע מוצפנים המכילים את הפרטים וכרטיסי האשראי של כולנו, אבל גם אנשים פשוטים חשופים למתקפות של גניבת זהות וכופר.

שתי דוגמאות עדכניות לכך ניתן לראות במתקפת ההאקרים על תחנת כוח באוקראינה לפני כחודשיים, שגרמה להפסקת חשמל לפני ערב חג המולד והשאירה 700,000 בתי אב ללא חשמל. לפני כחודש הכריז בית חולים בקליפורניה על מצב חירום לאחר שהאקרים הצפינו את כל מערכות המחשוב ודרשו כופר תמורת שחרור הקבצים.

מתקפת מניעת שירות (DDos), גניבת זהות (פישינג), השתלטות על מחשב מרוחק והצפנת קבצים, כאמור, לשם כופר - אלה רק כמה מהמתקפות הפופולריות כיום בעולם. הזמנו לאולפן וואלה! את אלי כהן, מנכ"ל חברת אקספריס סייבר שהדגים כיצד נראית מתקפת האקרים מהזווית של הקורבן, וגם מהזווית של התוקף, כשבתווך תוכנות זדוניות הפועלות ברקע וגורמות לנזק: מהשבתת מערכות ועד גניבת פרטים.

בהדגמה שקיבלנו באולפן ניתן לראות כיצד בכמה שניות ניתן לגנוב את פרטי ההתחברות שלכם לרשתות החברתיות ולשירותים המקוונים השונים, להתקין תוכנה המשתלטת על המצלמה במחשב, מתעדת כל פעולה שאתם עושים ואף מבצעת פעולות שונות בשמכם.

איך מזהים מייל החשוד בפישינג, מה אפשר לעשות אם הותקפתם, למה לא כדאי ללחוץ על לינקים בפייסבוק, באיזו קלות ניתן לשלוט במצלמת הרשת שלכם ועוד - יש דרכים רבות להתמודד עם מתקפת סייבר, אבל השיטה הפשוטה והיעילה ביותר היא לשים לב לנורות האזהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully