וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש: הכירו את החומר הכי שחור שקיים

אילן גלר

6.3.2016 / 11:26

לפי נתוני החברה שמייצרת אותו, הם לא באמת יודעים עד כמה הוא שחור מאחר וגם הלייזר הרגיש ביותר לא מצליח להחזיר תשובה חד-משמעית. מה שבטוח - זה ממש שחור

חברת Surrey NanoSystems הבריטית מחזיקה בשיא עולם ייחודי - היא מייצרת את החומר השחור ביותר בעולם. שמו של החומר הוא Vantablack, ובגרסה המקורית שלו החזיר החומר הזה 0.035 אחוזים מהאור שהוקרן עליו; כעת מציגה החברה גרסה חדשה ושחורה עוד יותר - כל כך שחורה, למעשה, שאין בידי היצרן ציוד מדויק מספיק בכדי למדוד את כמות האור המזערית שאותה החומר הזה מקרין בחזרה.

"הפיתוח האחרון שלנו יצר ציפוי כל כך שחור, שמכשירי המדידה שלנו אינם יכולים אפילו למדוד אותו!", הכריזה החברה. "אפילו כשניסינו לעשות זאת באמצעות קרן לייזר רבת-עוצמה, בקושי הצלחנו למדוד משהו. אף פעם לא ייצרנו חומר שחור כל כך שמכשירי המדידה, שלנו אינם מסוגלים לזהות אותו".

אבל למה, בעצם, חשוב כל כך לייצר חומר שחור? מתברר כי ל-Vantablack מגוון שימושים בתעשיית האופטיקה, בהם ייצור טלסקופים מדויקים יותר לשימוש בכדור הארץ ובחלל. החומר יכול גם לסייע בייצור אנרגיה בתחנות כוח סולריות, ואפילו בפיתוח חליפות הסוואה לחיילים. האמן, אניש קפור, רכש לאחרונה זכויות בלעדיות לשימוש בחומר ביצירותיו.

החומר הכי שחור שיש. צילום מסך
הכי שחור שיש./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully