וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה הישראלית שהופכת את העולם לג'אם סשן

6.3.2016 / 12:21

"לייסד להקה למשל", מספרים מפתחי האפליקציה, "זה קל ופשוט כמו להקים קבוצת ווטסאפ". פארולה מנסה לשנות את עולם המוזיקה המקוון

תינוק עם אוזניות. ShutterStock
תינוק עם אוזניות/ShutterStock

עולם המוזיקה השתנה ללא היכר מאז שנות התשעים, לא מעט בזכות טכנולוגיות חדשניות והמצאות כמו פורמטים מכווצים, נגני MP3 ואייפודים למיניהם ושאר פיתוחים מוזיקליים, שבניגוד לתחזיות מוקדמות לא הרגו את עולם המוזיקה אלא עזרו לו להתפתח לפורמט המיקרו-תשלומים עבור שיר בודד (אייטיונס) או לרכישת אלבומים מקוונים ישירות מהאמן ללא צורך בעותק קשיח (תקליט, קלטת, CD, מיני-דיסק) בתיווך הלייבל.

כחלק מאותה אבולוציה מוזיקלית משיק בימים אלו הסטארט-אפ הישראלי פארולה (Parola) אפליקציית iOS מסקרנת. לאחר השלמת סבב דיון של שניים וחצי מילון דולר - כשבין המשקיעים, כמה אירוני, יוצאי חברת התקליטים הד ארצי.

לדברי מפתחיה, האפליקציה תגדיר מחדש את האופן בו משתמשים צורכים את המוזיקה שלכם, בפלטפורמה המשלבת בין עולמות חברתיים ושימושיים, הפותחת גישה חופשית לעולם שלם שהיה עד כה נחלתם הבלעדית של המקצוענים ושל אולפני ההקלטות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולפן הקלטות וירטואלי ורשת חברתית./מערכת וואלה!, צילום מסך

במילים אחרות: פארולה מעניקה לגולשים גישה לאולפני הקלטות, תהליכי יצירת שירים ואלבומים ועוד, ולמעשה מציעה צורת חיבור אינטימית יותר למוזיקה, בעידן דיגיטלי מקוון בו אבד כביכול החיבור האנושי. בין היתר יוכלו אמנים ומעריצים להיחשף לערוצי ההקלטה השונים בכל יצירה (שירה, גיטרה, קלידים בס, תופים וכו').

האמנים יוכלו לשתף את הקהל בתהליכי היצירה שלהם ולשאוב השראה מהמאזינים, שיוכלו בתורם גם ליצור מוזיקה, בין אם מקורית ובין אם על ידי מיקסוס של ערוצים מקוריים שהעלו אמנים אחרים. "אנחנו במעבר לעידן חדש בתחום המוסיקה", אומר עידו אריאלי, מנכ"ל החברה, "בו משתמשים יכולים להיות מעורבים בכל אחד מההיבטים של היצירה - כך נקרב בין האמנים, הקהל והתוכן".

השימוש באפליקציה לא דורש ידע מקדים או הבנה בסאונד וכל אחד יכול תיאורטית לייצר בה שירים חדשים לגמרי, קאברים, או רימקסים לכל שיר מהקטלוג של פארולה, באמצעות מכשיר האייפון, המדמה אולפן הקלטות מקצועי. "לייסד להקה למשל", מספרים מפתחי האפליקציה, "זה קל ופשוט כמו להקים קבוצת ווטסאפ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully