וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתן לדעת מה מדפסת תלת-ממדית עושה רק מהקולות שהיא מוציאה

אילן גלר

7.3.2016 / 8:40

חוקרים גילו שלא באמת צריך קובץ הנחיות מפורט כדי להפעיל מדפסת תלת-ממד - מספיק להיות להקליט אחת שעובדת כדי לשחזר את המוצר שהיא מדפיסה. רמת הדיוק עומדת כעת על 90 אחוזים, אבל בקרוב מאוד זה עשוי להגיע גם לדיוק מוחלט

הדפסה תלת ממדית. ShutterStock
קל כמו ללחוץ על כפתור./ShutterStock

מדפסות תלת-ממד מסוגלות ליצור חפצים חדשים מתוך קובץ או לשכפל חפצים באופן מדויק; הן גורמות ללא מעט חשש בקרב יצרניות של מוצרים שונים, המנסות לשמור באדיקות על זכויותיהן ולא מעוניינות שכל אחד יוכל לשכפל בקלות מוצרים זהים לאלו שלהם בלחיצת כפתור. כעת החשש מתגבר בעקבות מחקר שנערך באוניברסיטת אירווין שבקליפורניה, וחשף כי ההגנות ששולבו במדפסות תלת-ממד עד כה עלולות להיות חסרות תועלת.

מתברר כי בעוד שעל קבצים המכילים מודלים תלת-ממדיים, מוכנים להדפסה, ניתן להגן באמצעות נעילה או סיסמה, קיימת דרך פשוטה להעתיק את תהליך ההדפסה: פשוט מקליטים את הרעשים שהמדפסת משמיעה במהלכו. אפליקציית סמארטפון אותה פיתחו באוניברסיטה מסוגלת לזהות את מהלכי המנוע בתוך המדפסת ואפילו את כמות החומר שבו נעשה שימוש, באמצעות הקלטה קולית בלבד לאורך תהליך ההדפסה.

במסגרת הניסוי, הצליחו החוקרים לשכפל ברמת דיוק של כ-90 אחוזים חפץ דמוי מפתח שהודפס במדפסת תלת-ממד. מחקר נוסף עשוי להביא את מידת הדיוק לרמה גבוהה אף יותר, אך מטרת החוקרים אינה ליצור כלי שיאפשר לעבור על החוק, אלא להתריע בפני האפשרות שמישהו יעשה זאת.

החדשות הטובות הן שנכון לרגע זה, תהליך ההדפסה של חפצים גדולים ומסובכים עדיין אורך שעות רבות, אם לא ימים - וזו גם אורך ההקלטה הקולית הנדרשת בכדי להעתיק אותם. חשוב לזכור, עם זאת, שבזכות התפתחות הטכנולוגיה, והפופולריות שלה, סביר להניח שבעתיד הקרוב משך ההדפסה יתקצר באופן משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully