וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

R.I.P @ ממציא הדואר האלקטרוני מת

7.3.2016 / 10:02

ריי טומלינסון השתעשע בשנת 1971 עם רשת ה- ARPANET שקדמה לאינטרנט המוכרת לנו כיום, ופיתח תוכנה להחלפת מסרים בין מחשבים המחוברים לאותה הרשת. וכן, בזכותו יש לנו היום שטרודל (@) בכל פינה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להתראות, ותודה על ה-@./מערכת וואלה!, צילום מסך

ריימונד ריי טומלינסון, ממציא הדואר האלקטרוני, הלך לעולמו בגיל 74 לאחר שלקה בהתקף לב בסוף השבוע. אמנם בשנות ה-60 של המאה הקודמת כבר היו קיימות שיטות לשלוח מסרים בין מחשבים אבל בשנת 1971 פיתח טומלינסון את הדוא"ל כפי שהוא, פחות או יותר, מוכר לנו כיום - משלוח של טקסט ישירות בין שני משתמשים אבל תרומתו הבולטת ביותר לחיינו הייתה המצאת השטרודל (@).

טומלינסון כתב ושלח את הדוא"ל הראשון באמצעות מערכת ARPANET - רשת מחשבים שנוצרה עבור ממשלת ארה"ב ונחשבה לגלגול המוקדם של רשת האינטרנט המוכרת לנו כיום. טומלינסון תרם רבות גם להתפתחות הרשת העולמית.

טומלינסון פיתח את התוכנה שאפשרה למחשבים, המחוברים יחד ברשת, להעביר מסרים בין המשתמשים השונים. השטרודל ("כרוכית", בעברית) שימש להפרדה בין שני חלקי הכתובת - שם המשתמש ושם המחשב.

באותם שנים המחשבים האישיים היו מאוד לא נפוצים וחלפו כמה שנים מאז האי-מייל הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו.

"זו אפילו לא הייתה המשימה שהוא קיבל, הוא רק התלוצץ וחיפש משהו לעשות עם ARPANET", סיפרה דוברת חברת Raytheon, שהעסיקה את ריי באותה התקופה

"הדוא"ל הראשון נשלח בין שני מחשבים שהוצבו זה לצד זה", אמר בעבר טומלינסון בראיון. אחרי שהניסוי עבר בהצלחה, הוא שלח הודעה על כך לכל חבריו במייל. בהודעה ששלח ריי לעצמו נכתב something like QWERTYUIOP (QWERTYUIOP, אגב, זו פשוט שורת המקשים העליונה במקלדת הסטנדרטית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully