וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את תותח הכתף הפסיכי נגד רחפנים

אילן גלר

7.3.2016 / 12:27

בטווח של עד מאה מטרים, הנשק החדש הזה לא מותיר סיכוי רב לכלי הטיס הקטנים; הוא משגר פגז הפורש רשת הלוכדת את הרחפן ואז מנחית אותו לקרקע באמצעות מצנח מובנה

צילום מסך

במהלך השבועות האחרונים ראינו לא מעט ניסיונות של רשויות תעופה ושיטור ברחבי העולם למנוע מרחפנים להגיע למקומות שהם לא אמורים להיות בהם, כמו נמלי תעופה, מבני ציבור או מבנים פרטיים שהטיסה מעליהם אסורה.

רובם מנסים להסיט את הרחפן בעדינות ממסלולו, או לגרום לו לנחות באלגנטיות על ידי חסימת האותות שהוא מקבל מהמפעיל, אולם הפתרון שלפניכם נוקט בגישה הרבה יותר אגרסיבית; מדובר למעשה בפגז נגד רחפנים, שמטרתו להפיל את כלי הטיס הקטן מהאוויר באופן מידי ומבלי להותיר לו שום סיכוי לחמוק, כל עוד אתם עומדים בטווח של עד מאה מטרים מהרחפן.

הפגז, בשם SkyWall 100, משוגר באמצעות תותח כתף נייד, הכולל ציוד נעילה אלקטרוני המתביית באופן אוטומטי על הרחפן, ומספק למפעיל מידע מדויק אודות הכיוון והעוצמה בה יש לשגר את הפגז. לאחר הירי, המבוצע באמצעות לחץ אוויר בלבד, פורש הפגז רשת הלוכדת בתוכה את הרחפן, מבלי שתהיה לו אפשרות לנוע, ואז מנחית אותו לקרקע באמצעות מצנח מובנה.

בשלב זה מחירה של המערכת עדיין לא ברור, אך הצוות הבריטי האחראי על ההמצאה מבטיח כי היחידות הראשונות יוצעו למכירה לקראת סוף השנה הנוכחית.

תותח כתף נגד רחפנים. צילום מסך
הלך הרחפן./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully