וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירד מהפסים: זו חייבת להיות הדרך הכי מסוכנת לטעון את הנייד. צפו

אילן גלר

10.3.2016 / 7:11

מתברר שבחלק ממסילות הרכבת עובר מתח חשמלי נמוך, שמטרתו לסייע למפעילי רשת הרכבות לאתר את מיקומם של קטרים וקרונות. עם קצת אומץ וציוד מתאים, יש סיכוי שאפשר גם לטעון כך טלפון נייד; אפשרי - אבל לא מומלץ

צילום מסך

תקועים באמצע שום מקום וחייבים להטעין את סוללת מכשיר הטלפון שלכם? חפשו מסילת ברזל פנויה! זה הפתרון המסוכן, הבלתי חוקי, והלא מאוד פרקטי המודגם בסרטון וידאו מרוסיה, שהפך לוויראלי וזכה למאות אלפי צפיות.

מתברר שלפחות בחלק ממסילות הברזל קיים מתח חשמלי נמוך, שמטרתו לסייע למפעילי רשת הרכבות לאתר את מיקומם של קטרים וקרונות. באמצעות הציוד המתאים - אלתור הכולל כבלים חשמליים ומכשיר לייצוב המתח, ניתן לכאורה להמיר את החשמל המועבר דרך המסילות לזרם שיתאים להטענת מכשיר הטלפון.

לא יזיק להשתמש גם במכשיר עמיד במיוחד, שאיננו רגיש להפרעות אלקטרוניות שונות, כגון מכשיר הנוקיה העתיק שבו נעשה שימוש בסרטון. כנראה שגם אם הרכבת הייתה עוברת מעליו, לא היה נגרם לו כל נזק משמעותי.

נראה שעורך הניסוי העדיף להסתכן בדריסה רק על מנת להוסיף עוד כמה אחוזים לסוללת הטלפון הנייד שלו, ואולי עוד כמה לייקים בפייסבוק, כך שלא באמת מומלץ לנסות את זה עם המסילה הקרובה לביתכם. בנוסף, קיימים חוקים נגד שימוש שכזה במסילות, בין השאר מאחר וההטענה המאולתרת עשויה לשבש מערכות בטיחות קריטיות ברשת הרכבות. לטענת יוצרי הסרטון, הניסוי שלהם נערך בשיתוף פעולה עם עובדי חברת הרכבת, טענה שאין לגולשים דרך לאמת מאחר ויוצר הסרטון לא נחשף.

טעינת נייד מפסי מסילה. צילום מסך
אל תנסו את זה בתחנת הרכבת הקרובה לביתכם./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully