וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ניתן לפרוץ קורא טביעות אצבע עם מדפסת דיו רגילה

אילן גלר

10.3.2016 / 7:13

אמנם צריך דף מיוחד להדפיס עליו (אותו ניתן לקנות בחנויות מסוימות בחופשיות), אבל נראה שחיישני זיהוי טביעות האצבע בסמארטפונים שלנו כבר הפכו למיושנים וחשופים מדי לפריצות

צילום מסך

חוקרים באוניברסיטת מישיגן שבארה"ב הצליחו להשיג גישה לכל המידע השמור במכשיר סמארטפון, המוגן באמצעות חיישן טביעות אצבע, תוך שהם מזייפים את טביעת האצבע באמצעות מדפסת דיו ביתית. התהליך שהוביל לזיוף אומנם אינו פשוט ורמת האבטחה שהחיישנים הללו מציעים עדיין סבירה, אך לאור התוצאות בהחלט כדאי שיצרניות הסמארטפונים המובילות בשוק יעברו בהקדם לשימוש ברכיבים מדויקים ומאבוטחים אף יותר, כמו סריקת טביעות אצבע תלת-ממדית (טכנולוגיה קיימת בשבב סנאפדרגון 820 המותקן במכשירי הדגל החדשים של היצרניות הגדולות).

תהליך הזיוף מתחיל בסריקה איכותית של האצבע, תוך שימוש בסורק ברזולוציה של 300 dpi לפחות. את הסריקה הזו הדפיסו החוקרים באמצעות מדפסת דיו שצוידה בראשים העושים שימוש בחומר מתכתי מוליך, והדפיסו על נייר המיוצר בטכנולוגיה דומה ומיועד לשכפול מהיר של מעגלים חשמליים.

שני המוצרים הללו אומנם אינם נפוצים ברוב הבתים, אך בהחלט זמינים לרכישה בחנויות מתמחות. התוצאה הסופית הערימה בקלות על קוראי טביעות האצבע המותקנים במכשירי הסמסונג גלקסי S6, וה-Honor 7 של וואווי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמצעי הפריצה: מדפסת ביתית, דיו מוליך ונייר לשכפול מעגלים חשמליים./מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שבמסגרת הניסוי לא ניסו החוקרים לפרוץ למכשיר אייפון, הם סבורים כי השיטה שפיתחו תתאים לרוב מכשירי הסמארטפון המודרניים. בעוד שרוב הגנבים יתקשו כנראה להשיג סריקה איכותית של טביעת האצבע שלכם, קיים חשש כי יצליחו להעתיק את הטביעה משאריות שומן שימצאו על החיישן עצמו.

ניסוי שנערך בעבר הראה שניתן אפילו לחלץ טביעת אצבע באמצעות מצלמה המכוונת על איכות גבוהה במיוחד. צילום של מסך כבוי ומרוח בלכלוך מספק תיעוד של טביעות אצבע שעל ידי מניפולציה של הצבעים ניתן לחלץ ולהפריד מהרקע.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדפסה ביתית רימתה עת החיישן./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully