וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק ממפה את האנושות עם אינטליגנציה מלאכותית וצילומים מהחלל

אילן גלר

11.3.2016 / 8:18

מתברר שהטכנולוגיה המשמשת את הרשת החברתית לתיוג פרצופים יכולה גם לזהות ריכוזי אוכלוסייה ולהעריך היכן האזורים הכי נזקקים והכי צפופים - והכול מניתוח של תמונות לוויין ותוואי קרקע

פייסבוק עושים מפה של האנושות/פייסבוק

אחד הפרויקטים החברתיים הבולטים אותם ממממנת הרשת החברתית הגדולה בעולם, המנסה להתפרש גם לתחומים אחרים במאמציה לבלוע את כל האינטרנט, הוא "מעבדת החיבור" (Connectivity Lab). הפרויקט הזה שואף לחבר אוכלוסיות בעולם השלישי, הסובלות מתשתית לקויה, לרשת האינטרנט וגם למים זורמים. המעבדה יוצרת מפות מדויקות של ריכוזי אוכלוסיה, ולמעשה ממפה את האנושות במטרה להחליט היכן כדאי לה למקד את מאמציה.

סרטון וידאו אותו שיתף מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בכבודו ובעצמו חושף את הדרך בה הצליחה החברה למפות בתוך זמן קצר יחסית שטח עצום של כ-22 מיליון קמ"ר, תוך שימוש בצילומי אוויר ותמונות לווין. מתברר כי חוקרי פייסבוק הצליחו להתאים את מערכת זיהוי הפנים של האתר, המשמשת לרוב לתיוגים, כך שתוכל לזהות כבישים, בניינים ובתי ספר המופיעים בצילומים.

המידע הרבה שאספה האינטליגנציה המלאכותית נקלט לתוך אלגוריתם מתוחכם, המסוגל להעריך ברמת דיוק סבירה כמה אנשים גרים באזור מסוים, והיכן הם מרוכזים. בשלב הבא של הפרויקט, תשתמש המעבדה במפות המפוענחות על מנת לשגר לאזורים הנזקקים ביותר מטוסים ללא טייס שיספקו לתושבים חיבור אינטרנט אלחוטי. טיסות הניסוי הראשונות של המטוסים הללו, המפותחים תחת שם הקוד "אקילה", צפויות להיערך עוד השנה.

פייסבוק עושים מפה של האנושות. פייסבוק, צילום מסך
העולם לפי פייסבוק./צילום מסך, פייסבוק
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully