וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה החללית החדשה הופצצה בסאונד מ-1,500 רמקולים?

אילן גלר

11.3.2016 / 6:36

החללית החדשה "אוריון" אמורה להוביל אסטרונאוטים לחלל על גבי הרקטה החזקה ביותר שנאס"א אי פעם בנתה. הרעש שהיא תייצר עלול לגרום לנזק לטייסים ואפילו לגוף החללית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
1,500 רמקולים./מערכת וואלה!, צילום מסך

במעבדות המחקר של חברת לוקהיד-מרטין עובדים בימים אלו על פיתוחה של החלליות "אוריון", שתישא אסטרונאוטים של סוכנות החלל האמריקנית לחלל במהלך העשור הבא. החללית הזו תשוגר באמצעות הטיל החזק ביותר שנאס"א בנתה אי-פעם, חוויה שעשויה להיות מטלטלת למדי - וגם רועשת בטירוף - עבור הטייסים האמיצים שיקחו חלק במשימה.

בכדי לוודא שכל הרעש המתלווה לשיגור לא יגרום נזקים בריאותיים לאסטרונאוטים, וגם לא יביא להתפרקותה של החללית עצמה, החליטו בלוקהיד לערוך ניסוי ייחודי; הם הציבו את הדגם הנוכחי של החללית במרכז חדר, והקיפו אותו בלא פחות מ-1500 רמקולים.

הציוד הנדרש להפעלתם, של הרמקולים, כולל כבלי חשמל באורך קילומטרים, וכל הציוד הובל למקום בשלוש משאיות ענקיות. לאחר התקנת המערך המפלצתי הושמע מהרמקולים רעש, הנועד לדמות את שיגור החללית, בעוצמה של כ-143 דציבלים. שיין רוסקי, מתכנן הניסוי, הסביר כי רמת הרעש הזו מקבילה לעמידה במרחק של כ-15 מטרים ממנוע סילון.

במהלך הניסוי עצמו נאלץ הצוות להגן על עצמו באמצעות אטמי אוזניים, למרות שהוא מוקם בצדו השני של הבניין. "בהחלט יכולת להרגיש את העוצמה", מתאר שיין. "זה גרם לי לחשוב שאני צריך להתרחק אפילו יותר". מערך הניסוי החדשני הזה יסייע ללוקהיד להשלים את פיתוח החללית מהר יותר, וייתכן שישמש לפרויקטים נוספים בחברה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
143 דציבלים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully