וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: כיבוי אפליקציות באייפון לא חוסך בסוללה

אילן גלר

13.3.2016 / 8:26

לפחות בתחום הזה, במשך לא מעט שנים התחלקו חובבי אפל לשני מחנות בלי שום יכולת אמיתית לדעת איזה צד צודק. זה לא אומר שהתשובה הזו נכונה חד-משמעית, אבל לפחות זו התשובה הרשמית של אפל

אפליקציות אייפון. ShutterStock
לכבות או לא לכבות - מה זה משנה?/ShutterStock

השאלה הזו מטרידה משתמשי אייפון כבר שנים: האם כדאי לסגור כל אפליקציה בגמר השימוש בה, על מנת לחסוך בזמן הסוללה, או שזה כלל לא משנה? לקוח החברה החליט לשלוח מייל בנושא ישירות למנכ"ל אפל, טים קוק. הוא אומנם לא זכה לתשובה מהמנכ"ל, אך יום לאחר ששיגר את פנייתו חזר אליו באופן אישי קרייג פדריגי, סגן נשיא להנדסת תוכנה באפל, והאדם הבכיר ביותר בצוות המפתח את מערכת ההפעלה iOS.

והנה התשובה הרשמית: אם אתם דואגים לסגור את כל האפליקציות הפתוחות באייפון שלכם, אתם יכולים להפסיק. פדריגי ענה בתשובתו כי אין לכך כל השפעה חיובית על חיי הסוללה של המכשיר, והוא אינו נוהג לעשות כך בעצמו. תשובתו מיישרת קו עם ההנחייה המופיעה בעמוד התמיכה של אפל, לפיה אין סיבה לסגור אפליקציות פתוחות המופיעות בעת לחיצה כפולה על כפתור הבית, אלא אם הן קרסו ואינן מגיבות עוד.

אם אתם באמת רוצים לגרום לאפליקציות לפעול פחות ברקע, הדרך האפקטיבית ביותר לעשות זאת היא דווקא דרך אפשרויות המיקום (Location) שבתפריט ההגדרות, שם תמצאו בקרות נפרדות לכל אפליקציה ותוכלו לכבות לחלוטין את יכולותיה לעקוב אחר מיקומכם גם כשאינן פועלות.

כדאי גם להשתמש בגרסאות הדפדפן של אתרים פופולריים במקום באפליקציות ייעודיות, כשהדוגמה הבולטת ביותר לכך היא האפליקציה של פייסבוק, שנחשבת בזבזנית במיוחד לעומת שימוש באתר המובייל של הרשת החברתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשובתו של קרייג פדריגי./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully