וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנובו ZUK Z1 - זה הסמארטפון הכי בינוני וסביר שפגשתם אי פעם

16.3.2016 / 6:22

עם מפרט מרשים מאוד על הנייר וללא פאסון בכלל, לנובו ZUK Z1 יכול בקלות להחזיק בתואר הסמארטפון הכי בינוני שיש היום. אין בו שום דבר גדול שהופך אותו לגרוע, הוא פשוט מזייף קצת בכל תחום

צילום: דייב שחר

קטגוריית מכשירי הביניים עמוסה לעייפה במותגים מוכרים-למחצה, דגמים שאין לרובנו מספיק ידע או ניסיון לגביהם ובעיקר הרבה סימני שאלה - האם לקנות סמארטפון שמחירו נע סביב 1,500 שקלים או להשקיע סכום כפול ויותר במכשיר דגל של יצרנית מוכרת? למרבה המזל יש לא מעט מכשירים שווים בקטגוריה הזו, או לפחות כאלו שיתנו לכם תמורה טובה לכסף. Lenovo ZUK Z1 הוא סמארטפון מהסוג השני - כזה שלא יאכזב אתכם אבל גם לא ממש יגרום לכם לחבק אותו מדי בוקר או לשבח אותו באוזניי חבריכם.

הזוק Z1 הוא מכשיר גדול עם נוכחות, אבל מעניק ביד תחושה חלקלקה ונעימה ולא כבדה, למרות משקלו הרב-יחסית - 175 גרמים. הוא מרגיש יציב ביד, כל הלחצנים יושבים במקום כמו שצריך אבל הוא לא לגמרי מהודק. הגב והמסגרת חלקים ונעימים למגע אבל לא תפורים יחד בצורה מושלמת, למרות שגבו של המכשיר לא מתפרק (או לפחות לא אמור להתפרק). למעשה, למרות שהתפר עם המסך היה מהודק באחד מאזורי התפר עם גב המכשיר הורגשה מדרגה בולטת שאפשרה כמעט להרים את הכיסוי, למרות שהוא מודבק.

ל-Z1 מסך 5.5 אינץ' עם מסגרת ארוכה יותר לעומת סמארטפונים אחרים באותו הגודל, מה שהופך אותו לאפילו קצת יותר מגושם אבל נוח לאחיזה, אם אתם עוסקים בצריכה או יצירה של מדיה באותו הרגע. מבחינת המפרט ה-Z1 מצויד בשבב סנאפדרגון 801 עם מעבד מרובע-ליבות 2.5 גיגה-הרץ, 3 גיגה RAM ו-64 גיגה פנימי לאחסון. יש בו קורא טביעות אצבע, שמגיב בצורה טובה מעבר למצופה (אך מדי פעם מזייף), USB מסוג C לטעינה מהירה וכמובן קישוריות דור רביעי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לנובו ZUK Z1./מערכת וואלה!, צילום מסך

הזוק מגיע עם אנדרואיד לוליפופ 5.1 בגרסתCyanogen , נקייה יחסית. כלומר, יש כמה אפליקציות מותקנות מראש אבל הוא לא מפוצץ בתוכן לא שמיש כמו מתחרים סיניים אחרים. המסך והמסגרת הרחבים, והמקלדת הנוחה, יוצרים יחד שילוב מנצח שלא תצפו למצוא במחיר כזה. מצד שני, תתקשו להשחיל אותו לכיס המכנסיים או להשתמש בו ביד אחת.

את כל העסק מניעה סוללת 4,100 מילי-אמפר לשעה חזקה, המחזיקה מעמד יפה מאוד גם בשימוש אינטנסיבי ובעיקר בשימוש סביר. מבחני ביצועים, שפורסמו ברשת, מציבים את ה-Z1 במקום סביר באמצע מול המתחרים השווים יותר מסין, וסך הכול לא נרשמו תקלות בהפעלה השוטפת.

על הנייר - עם מצלמה קדמית של 13 מגה פיקסל, עם פלאש כפול, וקדמית של 8 מגה פיקסל - הזוק אמור לצלם תמונות באיכות גבוהה אבל אלה מגיעות רק בתנאי תאורה אופטימליים, וגם אז התמונות לא מספיק חדות. אמנם החיישן מצלם מהר מאוד אבל התמונות, במצב אוטומטי, יוצאות צרובות באור חזק ולא מספיק ברורות באור חלש.

מחירו של הזוק Z1, כאמור, כ-1,500 שקלים ולמרות שהוא מתהדר במפרט מרשים יחסית לסכום הזה, הוא גם לא ממש מצליח להצדיק את ההשקעה. הזוק הוא לא מכשיר רע, הרוב בו מתקתק כמו שוויצרי ולמרות שיש טובים ממנו בסכום הזה, הבעיה העיקרית שלו היא שהוא פשוט נטול פאסון לחלוטין. העיצוב שלו משלב גלקסי ואייפון עם טוויסטים שמכערים אותו קצת יותר משניהם, אפס מקוריות והרבה מכל מה שהולך בשנה האחרונה אצל המתחרים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
צילום זוק. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
צילום באור יום. ZUK Z1 - לא ממש מספק את הסחורה./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

השורה התחתונה

ה-ZUK Z1 מאוד גדול, שזה מעולה ליצירה וניגון של מדיה אבל לא להפעלה שוטפת ומהירה ביום יום; בטח כשלעתים אתם צריכים את היד השנייה להחזיק את כל שאר הדברים שלכם. הצבעים במסך לא ממש חדים אבל גם לא מזייפים וסך הכול מדובר באחלה מכשיר, רק שהוא קצת גדול מדי, קצת יקר מדי ולא מספיק מעניין בכל שאר התחומים.

הוא לא הכי זול בקטגוריה שלו, לא הכי יפה וגם לא הכי נוח לשימוש. יש בו כמעט הכול אבל חסר לו הקוליות שיש למכשירים אחרים. הסמארטפון הזה משדר תדמית של מכשיר במחיר סביר המיועד לעבודה. אפשר להתייחס אליו בתור ההוא שרץ במרכז קבוצת האנשים במרתון - לא האנדרדוג שכולם מעודדים, שרק יסיים את המרוץ, ולא אלו שרצים בפרונט מול המצלמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully