וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים פיתחו שיטה חדשה להלחים בלי חום

אילן גלר

21.3.2016 / 8:53

אם עד היום כדי לחבר מעגלים חשמליים, או לרתך פיסות מתכת יחד, היה צורך בטמפרטורה גבוהה, קפסולות קטנטנות חדשות שפותחו בארה"ב מאפשרות לבצע את הפעולה בלי חום ובקלות מפתיעה

מלחם הלחמה. ShutterStock
כבר לא צריך מקור חום./ShutterStock

הלחמת מעגלים חשמליים זה תהליך נפוץ בתעשיית האלקטרוניקה, ובלעדיו לא היה לנו השפע הממוחשב שיש לנו היום. גם ריתוך של חלקי מתכת גדולים יותר הוא תהליך שנעזרים בו הרבה בתעשייה כבדה, וגם התהליך הזה דורש חום גבוה (המגיע לעתים מהזרם החשמלי העובר בין חלקי המתכת).

עד היום, שימוש במלחם או ברתכת לא הותירו ברירה אלא להשתמש בטמפרטורה גבוהה. זהו תהליך מסוכן יחסית ולמעשה אך יותר מהכול, כמעט בלתי אפשרי לבצע את הפעולות הללו אם אין בנמצא הכלים המתאימים.

ובכן, כל זה עומד להשתנות. חוקרים מאוניברסיטת איווה שבארה"ב הצליחו לפתח תהליך חדש, שאיננו דורש שימוש במלחם, או למעשה בטפרטורה גבוהה כלל. במקום כל אלו, יצרו החוקרים קפסולות זעירות המכילות בתוכן מתכת הנשמרת במצבה הנוזלי, גם אם הטמפרטורה החיצונית קרה יחסית. ברגע שבו נדרש חיבור בין שני מעגלים חשמליים, הצמדת הקפסולה בנקודת החיבור גורמת לשבירתה, והנוזל מתקרר ומתקשה - וכך נוצר חיבור מוליך חשמל.

תהליך הייצור של הקפסולה הוא זה שמאפשר את הפלא. באמצעות תערובת ייחודית של מתכות וחמצן, הצליחו החוקרים ליצור קפסולות שאינן מאפשרות לחומר בתוכן להתמצק. זה לא תהליך יקר במיוחד, כך שייתכן בהחלט כי במהלך השנים הקרובות נראה את הקפסולות הללו הופכות לחלק בלתי נפרד מסט הכלים של טכנאים, או חיילים הנדרשים לבצע תיקונים בשטח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מציאות חדשה./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • הלחמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully