וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך גנב משתלט על קורא כרטיסי אשראי בחנות בשנייה? צפו

אילן גלר

17.3.2016 / 6:25

לא צריך להיות האקר מוביל ומומחה לתכנות כדי לגנוב פרטי כרטיסי אשראי; לפי הסרטון הזה ממצלמת אבטחה, צריך רק קצת ידע טכני מאוד ספציפי והרבה חוצפה

צילום מסך

כמה זמן לוקח להשתלט על קורא כרטיסי האשראי המוצב לצד הקופה, בחנויות רבות בכל העולם, כך שיעביר הלאה לגנב את פרטיו המלאים של כל כרטיס הנסרק בו? מתברר שעבור אדם מוכשר ומיומן, שיודע בדיוק מה הוא עושה, מדובר בפשע קל לביצוע באופן כמעט בלתי-נתפס, כפי שניתן לראות בסרטון מצלמת האבטחה.

צוות הגנבים, המתועד בסרטון, ביקר בשבוע שעבר בחנות מכולת במיאמי; אחד מהשניים היה עסוק בשיחה עם המוכר, שמטרתה כמובן הסחת דעת ופינוי השטח לביצוע ההתקנה עצמה, וברגע של חוסר תשומת לב מצד עובדי החנות, ניגש חבר הצוות השני לפעולה.

הגנב השני, שעמד לכאורה בתור מאחורי שותפו, הצליח להתקין מכשיר המעתיק את פרטי האשראי העוברים בקופה בתוך כשלוש שניות. המכשיר נראה כמו פאנל קדמי של קורא כרטיסי האשראי והוא מולבש עליו כמו מסיכה.

סקימר אשראי בחנות. צילום מסך
רגע אחד של חוסר תשומת לב מצד המוכר בחנות./צילום מסך

השניים יצאו מהחנות, ורק שעות ארוכות לאחר מכן - בעקבות דיווחי הלקוחות על גניבת פרטי האשראי שלהם - הובילה החקירה המשטרתית לגילוי המעשה. השניים לא נתפסו עד כה, ונראה שלא תהיה להם בעיה להתקין "סקימר" דומה בחנות אחרת.

דרך אפקטיבית למדי להקשות על ביצוע פשעים שכאלו היא מעבר לקופות העושות שימוש בשבב חכם (EMV). תשלום בכרטיס אשראי המוגן על ידי שבב מצריך שימוש בקוד סודי, וכרטיס האשראי לא יוצא למעשה מידיו של הלקוח. צורת תשלום זו מקובלת ברוב מדינות מערב אירופה כבר שנים, אך חנויות רבות בישראל ובארה"ב עדיין לא ערוכות להשתמש בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully