וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטתי להיחשף": האם זה אחד ההאקרים הבולטים בעולם?

אילן גלר

20.3.2016 / 6:11

"זה שחקרת חלקים מהאינטרנט, ופעלת למען מטרות שהיו חשובות לך, לא אומרת שאתה חייב להשלים עם חיים בפחד", אמר הרומני בן ה-24 שעמד מאחורי פריצות למחשבי ה-FBI, לפנטגון, לנאס"א ולמחשבי השלטונות ברוסיה

מערכת וואלה!

זו שאלה שלא מעט אנשים שאלו את עצמם לאחרונה: האם אחד ההאקרים המפורסמים בעולם החליט לחשוף את עצמו בפני התקשורת, תוך ידיעה שמהלך כזה שיביא באופן כמעט ודאי למעצרו על ידי הרשויות? ברבים ממגזיני הטכנולוגיה המובילים משוכנעים כי גיאורגי רזואן יוג'ין, בן ה-24 מבוקרשט שברומניה, הוא אכן מייסד ומנהיג קולקטיב ההאקרים GhostShell האחראית באופן ישיר לכמה ממבצעי הפריצה הנועזים של השנים האחרונות.

תחת הנהגתו, ביצעה GhostShell פריצות למחשבי ה-FBI, למחשבי הפנטגון ולמחשבי סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א. הקבוצה אחראית גם להדלפה של יותר מ-2.5 מיליון חשבונות משתמשים ברשתות המחשבים של מוסדות ממשלתיים, אקדמיים ומשטרתיים ברוסיה בשנת 2012.

בחודשים האחרונים הפכה פעילות הקבוצה לפחות פוליטית ויותר אקראית, כשחבריה בחרו לפרוץ למחשבי מוזיאונים וכנסיות ברחבי ארה"ב, תוך השפלת חברות האבטחה שאמורות היו להגן עליהם ברשת. אולם כעת, כאמור, החליט ראש הקבוצה רזוואן להזדהות בפני התקשורת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רזואן - רוצה להיות חופשי./מערכת וואלה!, צילום מסך

כדי להוכיח את זהותו, ולהראות שהוא לא מתחזה העושה זאת רק לשם הפרסום, הציע רזואן פרטי זיהוי רבים המוכיחים כי הוא אכן ההאקר המפורסם, בהם חשבון הטוויטר בו פרסם את מעללי הקולקטיב, צילומי מסך ופרטי לוג-אין של חשבונות נוספים ששימשו לפריצות.

מדוע החליט לחשוף את עצמו דווקא עכשיו? עושה רושם כי מדובר בשילוב בין הרצון לשלם את חובו לחברה, וחוסר יכולתו להמשיך ולחיות בפחד מפני הרשויות. "אני מקווה שהאקרים ופעילים נוספים יקבלו השראה ממעשיי וינסו לשפר את דרכיהם", מסר בראיון לעיתונות. "העובדה שחקרת חלקים מהאינטרנט, ופעלת למען מטרות שהיו חשובות לך, לא אומרת שאתה חייב להשלים עם חיים בפחד ופרנויה מכל האנשים הסובבים אותך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוכחה שהוא פרסם את אחת מהדלפות המידע./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תעודת הזהות של רזואן./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשבון הטוויטר בו הוא עשה שימוש כדי לדווח על מעללי הקולקטיב./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • האקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully