וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופיקס של ההיי-טק: הפיתוחים הישראליים השווים של השבוע

18.3.2016 / 8:05

ועד בית וירטואלי, עוזר אישי לביש, הקופיקס של ההיי-טק, בדיקת אבטחת מיילים חינמית, ה-WAZE של חיי הלילה ועוד. מדי שבוע נביע לכם את האפליקציות החדשות והפיתוחים המעניינים שהשיקו חברות היי-טק ישראליות

סטארט אפ. ShutterStock
מה חדש בהיי טק?/ShutterStock

Dark Nightlife - הווייז של חיי הלילה

כמה פעמים מצאתם את עצמכם בעיצומו של ערב בילויים ותהיתם לאיפה כדאי להמשיך? אפליקציית Dark Nightlife נולדה מתוך המצוקה הזו ומטרתה פשוט לנווט בליינים בין אתרי הבילוי השונים.

האפליקציה מסננת את הברים והמועדונים הכי חמים בתל אביב בזמן אמת, בהתבסס על המיקום שלכם. בנוסף היא מעדכנת בכל רגע נתון איפה נמצאים כל שאר הבליינים בתחילת הערב או בשעה ארבע לפנות בוקר.

בנוסף האפליקציה מספקת גם יחס בנים-בנות במקום מסוים ומה הגיל הממוצע של הבליינים שם. האפליקציה משתמשת בטכנולוגיית הצלבה של אנטנות סלולריות ולא בשירותי המיקום המבוססים על GPS ופועלת על בסיס חוכמת ההמונים, בדיוק כמו אפליקציית WAZE.

(הורדה: אנדרואיד, אייפון)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה כל הילדים המגניבים עכשיו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

Reporty - לדווח למד"א באמצעות וידאו

חברת הסטארט-אפ ריפורטי בטחון לאומי (Reporty Homeland Security) השיקה השבוע את האפליקציה הראשונה בעולם שמאפשרת שידור וידאו ומיקום לגופי חירום ולרשויות בזמן אמת. באמצעות לחיצת כפתור פשוטה, יכול כל אחד בישראל לדווח על תאונה או מפגע, תוך שידור וידאו בזמן אמת מלווה בשיחה רגילה ומבוסס מיקום. הדיווח יתאפשר גם באזורים בעלי קליטה חלשה.

לפי נתוני החברה, כ-20 אחוזים מהשיחות למשטרה ולמד"א הם דיווחי סרק והאפליקציה מאפשרת לסנן אותן. מיתרונות האפליקציה: סיוע רפואי באמצעות וידאו, ילדים יכולים לדווח גם להורים וכמובן ניתן לסייע למוקדנים בשירותי החירום להבין טוב יותר את הסיטואציה ולהגיב בצורה טובה יותר שעשויה להציל חיים.

"כארגון ההצלה הלאומי של ישראל אנחנו גאים להיות תמיד בחוד החנית של הטכנולוגיה להצלת חיים", אמר אלי בין, מנכ"ל מד"א. "שיתוף הפעולה שלנו עם ריפורטי יביא לקיצור נוסף בזמני הטיפול בפניות המתקבלות במוקד החירום וישפר את יכולתנו להגיע לכל נקודה ולכל אירוע במהירות האפשרית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מציל חיים./מערכת וואלה!, צילום מסך

הומנט (Homenet) - אפליקציה לניהול ועד הבית

ועד הבית מתנהל בצורה מסורבלת ואנכרוניסטית ובחוסר שקיפות, כך שאף אחד לא באמת יודע לאן הולך הכסף. הומנט הוא פיתוח ישראלי חדש המציע מערכת לניהול ועד הבית באמצעות הסמארטפון, וכולל אפליקציה ואתר אינטרנט למי שמעדיף לעבוד מהדסקטופ. אפליקציית הומנט (HomeNet) ממסדת את שוק ועדי הבתים, תוך שקיפות מלאה ואפשרות לפיקוח הדדי, של הדיירים על ועד הבית ולהיפך.

אפליקציית הומנט כוללת מערכת המנוהלת על ידי יו"ר ועד הבית, המשמש כמנהל הקבוצה, והדיירים יכולים לצפות במידע המוזן ולהגיב, להתעדכן בלוח המודעות, לשלם ואף לצפות בהיסטוריית התשלומים. מערכת סליקת התשלומים באפליקציה מאפשרת לכל דייר לשלם בכרטיס אשראי, להזין תשלום מזומן או המחאות. ועד הבית יכול להוסיף או להסיר דיירים מהמערכת, לנהל סיסמאות של הדיירים, להוסיף ולהסיר אנשי ועד או להעביר את ניהול הבניין מדייר אחר למשנהו ואף לנהל באופן סימולטני שני בניינים ויותר, וכן לנהל את ספקי השירות של הבניין כגון: ניקיון, גינון, חברת המעליות וכו'.

כרגע האפליקציה זמינה רק לאנדרואיד, ובקרוב צפויה גרסה גם לאייפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף לשחיתות בחדר המדרגות./מערכת וואלה!, צילום מסך

הקופיקס של ההייטק

אחרי שעברו בין כמה סטארט-אפים בעבר, שלושה מפתחים צעירים - מיקי חסלבסקי, אידו ג'ינו, ודניאל צ'רננקוב - החליטו להקים את "הקופיקס של ההייטק", שיספק שירותים לפי תג המחיר האמיתי שלהם ולא לפי המחירון של שוק ההיי-טק המנופח, שכל צעד בו כרוך בהשקעת כסף רב, פעמים רבות ללא הצדקה, לדבריהם.

עלות פיתוח של אפליקציה ממוצעת מתחיל סביב 70 אלף שקלים ובעזרת הסטארט-אפ שהקימו הם הצליחו להוזיל את העלות למפתחים ל-13 אלף שקלים. השירות שלהם כולל כלים לייצור אפליקציות כמו שירותי גרפיקה, יצירת חווית משתמש, קוד תוכנה לחיבור האפליקציה לשרת וכלים נוספים במחיר שובר שוק.

דוגמה אחת היא אפליקציה העוזרת להרכיב כריכים בריאים בצורה נוחה ולהזמינם בטייק-אווי. יזמי האפליקציה שעוסקים בשיווק כריכים לא היו מצליחים להשתלב בתחום האפליקציות ללא המסלול הזול "אפליקציות לכולם" שמקל על הכניסה להייטק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקי, אידו ודניאל./מערכת וואלה!, צילום מסך

חינם: בדקו עד כמה חשבון המייל שלכם מאובטח

בממוצע, 1 מתוך 4 חשבונות מייל נפרץ כש-55 אחוזים מכל חשבונות המייל מצויים בסיכון וחשיפה בפני האקרים. בחשבונות המייל של כ-80 אחוזים מהמשתמשים יש פרטים אישיים כמו פרטי חשבון הבנק, מספרי כרטיסי אשראי, תעודות זהות וסיסמאות.

החברה הישראלית LogDog השיקה השבוע בישראל את Inbox Detective, שמסייע למשתמשים לשמור על עצמם מפני הונאות וגניבה של מידע פרטי מחשבונות מייל.

שירות ה-Inbox Detective הוא שירות חינמי שניתן להפעילו דרך אתר החברה. לאחר סקירת חשבון המייל המערכת מנחה את המשתמש למחוק את הפריטים המסוכנים ביותר וממליצה לשלוח הודעות לאנשי קשר שקיבלו או שלחו מידע רגיש השייך למשתמש. המערכת אינה שומרת את פרטי המשתמשים לאחר הסריקה בשום צורה כדי לשמור על פרטיות המשתמשים.

העוזר האישי הלביש

הסטארט-אפ הישראלי OrCam פיתח התקן אינטליגנציה מלאכותית, שכל אחד יכול ללבוש על החולצה כמו כפתור, ולשפר את עצמו ואת יכולותיו בהתנהלות היומיומית.

OrCam, שפיתחה לאחרונה גם התקן פורץ דרך ללקויי ראייה, משיקה את MyMe המסתכל ומנתח את העולם עבור המשתמש, ולמעשה מרחיב את המודעות שלו לסביבתו ולפרטים השונים בה. הוא מעבד את הנתונים שהוא קולט, בתמונה או באודיו, ומציע למשתמש מידע שימושי זמין לשירות ובזמן אמת או מאוחר יותר, דרך הטלפון החכם, או דרך התקן בלוטות'.

למשל: פרופיל בזמן אמת על אנשים המתקרבים אלינו בכנס או באירוע, והצגת הפרטים שלהם בסמארטפון שלנו, מעקב אחר הרגלי האכילה שלנו סיכום הפעילות היומיומית ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העין השלישית./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully