וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי הכי מגניב אי פעם? נאס"א מתכוונת להעלות חללית באש - בחלל

אילן גלר

18.3.2016 / 7:51

המטרה הרשמית של הניסוי, שיתקיים בסמוך לתחנת החלל הבין-לאומית בחודשים הקרובים, הוא לפתח אמצעי בטיחות טובים יותר לאסטרונאוטים. אבל זו ממש לא הסיבה שאנחנו כבר מחכים לתיעוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה זה כנראה לא ייראה, אבל זה עדיין ניסוי ממש מדליק./מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בתחילת השבוע, הכריזה נאס"א על כמה ניסויים שיערכו בתחנת החלל הבין-לאומית במהלך החודשים הקרובים; חלקם עוסקים בנושאים מסקרנים כמו הדפסה תלת-ממדית או זרועות רובוטיות לעבודות מדויקות, אך עיקר תשומת הלב הוקדשה לניסוי החדשני ביותר - שריפה גדולה, בקוטר של כמה מטרים, שתיבער בתוך חללית ניסוי בלתי-מאוישת.

המטרה של סוכנות החלל האמריקנית היא ללמוד יותר על תהליך הבעירה בחלל, הן מסיבות אקדמיות והן בשל צורך ממשי - שיפור מערכות הכיבוי וההתראה שעל סיפון חלליות מאוישות וכמובן גם על סיפון תחנת החלל.

תהליך הבערת השריפה יתרחש באופן אוטומטי לחלוטין ובמרחק רב מתחנת החלל, והניסוי עצמו ייערך ככל הנראה במשך כרבע שעה עד 20 דקות. מיד לאחר כיבוי השריפה אמורה חללית הניסוי לנחות בכדור הארץ, כך שמדענים יוכלו לבחון מקרוב את השפעות האש בתנאים החריגים מחוץ לכדור הארץ.

פרט לתוצאות הניסוי המדעיות, השריפה בחלל תספק לנו גם סרטון וידאו מרשים, שיצולם בשתי מצלמות, שימוקמו בתוך החללית עצמה. בנאס"א כבר מתכוננים לשחזר את הניסוי במסגרת משימת האספקה הבאה לתחנת החלל הבין-לאומית, בכדי להכפיל את כמות המידע ולוודא שהניסוי יהיה מדויק ככל הניתן. התקווה היא כי האסטרונאוטים של העשור הבא ייהנו מרמת בטיחות גבוהה בהרבה, אולי אפילו בדרכם למאדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully