וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח 6 אנשים וטען: "הייתי תחת השפעת אפליקציה"

אילן גלר

18.3.2016 / 6:47

נהג UBER שיצא למסע הרג אמר בחקירתו: "אפליקציית אובר שינתה את צבעה מאדום לשחור, ואז הופיע על המסך השטן שהעניקה לי משימות"

צילום מסך

ג'ייסון ברייאן דלטון, המתפרנס כנהג UBER, מקבל את כל לקוחותיו באמצעות אפליקציית הנסיעות החברתיות הפופולרית; הוא נעצר על ידי המשטרה לפני כחודש במישיגן שבארה"ב והואשם ברצח שישה אנשים ופציעה של שניים נוספים בכמה תקריות ירי שהוא יזם במהלך ערב אחד.

ההסבר שהעניק דלטון לחוקרי המשטרה, לאחר שנעצר, לא פחות ממדהים - הוא טוען כי הפך לבובה של האפליקציה, והיא זו ששלטה בו וגרמה לו לרצוח את נוסעיו. לפי תיאוריו של דלטון, בשלב כלשהו במהלך נסיעותיו שינתה אפליקציית אובר את צבעה מאדום לשחור, ואז הופיע על המסך "צורה בדמות השטן - פרה עם קרניים, או משהו כזה", שהעניקה לו משימות והשתלטה על גופו.

ג'ייסון זוכר, לדבריו, את רעש הקלעים הנפלטים מלוע האקדח, אך הוא משוכנע כי לא הוא זה שלחץ על ההדק. מבחינתו, הערב כולו היה "חוויה חוץ גופית", במהלכה הוא היה נתון לשליטה מלאה של אפליקציית אובר. לדברי דלטון, גם הרכב נשלט על ידי האפליקציה ולא על ידו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דלטון - לא מחבב את UBER במיוחד./מערכת וואלה!, צילום מסך

המשטרה עדיין ממתינה לתוצאות הבדיקה הפסיכולוגית, שתקבע האם דלטון כשיר לעמוד לדין. תגובתה של אובר למקרה הייתה כי נהלי החברה לבדיקת נהגיה מספיקים, והתקרית המצערת לא תגרום לכל שינוי באופן שבו האפליקציה מאשרת נהגים חדשים בשירות.

במקביל הגיש דלטון תביעה נגד אובר, בסך 10 מיליון דולרים, אבל לא על כך שלטענתו האפליקציה שלהם הפכה אותו לרוצח פסיכופת אלא דווקא על הלנת שכר, ועל כך שהם אחראיים גם לפרידה שלו מאישתו.

  • עוד באותו נושא:
  • UBER
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully