וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו תראו איך אתם נוהגים

22.3.2016 / 11:44

מסע הפרסום המוצלח, בהשתתפות מריאנו אידלמן בתפקיד אפי המורה לנהיגה, ממקד את תשומת הלב בנושא שמעסיק את העולם כולו - שיפור איכות הנהיגה. לפי מחקרים שמפיצה עמותת 'אור ירוק', טכנולוגיה מתקדמת המותקנת במכונית היא פתרון אפקטיבי. עכשיו גם באפליקציה סלולרית

נהיגה אופטית. ShutterStock
רוצים לדעת איך אתם נוהגים?/ShutterStock

מכירים את בית הספר לנהיגה של אפי מהפרסומות של AIG? הוא הפך ללהיט בטלוויזיה ובאינטרנט ומוביל את טבלת הפרסומות הזכורות והאהובות. הומור עובד בפרסום.
מה שלא פחות מעניין במסע הפרסום הזה, עם מריאנו אידלמן בתפקיד אפי, הוא המסר הבולט של נהיגה איכותית (בהומור הפוך-על-הפוך) ושיפור מיומנויות נהיגה (אפי מדגים מה לא לעשות, כדי שנבין מה כן).

בפועל, הקמפיין מתחבר למאמץ בינלאומי בנושא תרבות נהיגה בדגש על נהגים צעירים, שמשלבים חוסר ניסיון עם רוח נעורים.

חברת AIG ישראל משתפת פעולה כבר זמן רב עם עמותת 'אור ירוק', שמובילה בישראל את המאבק בתאונות הדרכים. לשיתוף הפעולה יש היבטים של תרומה לקהילה, נושא שמאפיין ארגונים גדולים, אך גם היבטים מקצועיים ועסקיים.

הדוגמא הבולטת ביותר היא פוליסת ביטוח הרכב AIG Safe Drive, היחידה מסוגה בישראל ובין הראשונות בעולם, שמבוססת על יישום של טכנולוגיה חדשנית שפותחה על בסיס תוצאות מחקרים וידע מישראל ומן העולם. חלק מן המחקרים אף ניתן למצוא באתר של חברת הביטוח כשירות למבוטחי הרכב - מחקר ומידע.

לנטר את הנהיגה

הטכנולוגיה החדשנית ("הקופסה הירוקה") מאפשרת לנטר את ביצועי הנהיגה של נהגים באמצעות רכיב אלקטרוני (דונגל) המותקן ברכב ומשדר נתונים בתקשורת סלולרית לחשבון האישי של הנהג. המערכת עוקבת אחרי התרחשויות בעת נהיגה כגון האצה ובלימה, פניות וחריגות מהירות. הדו"חות מוצגים באופן גרפי נוח להבנה ונעים לעין. ניתן גם לקבל התראות לטלפון על התרחשויות נהיגה.

כדי לבחון את ביצועי הנהיגה הנהג מתחבר לחשבון האישי באפליקציה הסלולרית או באינטרנט באמצעות שם וסיסמא, מקבל דו"ח על ביצועי הנהיגה ולומד איך להשתפר.

אפליקציית AIG. AIG, אתר רשמי
המוטיבציה להשתפר קיימת וכעת גם הכלים זמינים/אתר רשמי, AIG

האם האופציה ללמוד את ביצועי הנהיגה שלך ולשפר את רמת הנהיגה היא תמריץ מספיק חזק כדי להתקין את המערכת. לפי מחקרים שבוצעו במדינות שונות, להורים יש נטייה מוגברת לרצות את 'הדונגל' במכונית, מתוך חרדה מובנת לבטיחות הילדים בכביש.

אין הורה שלא מודע לסטטיסטיקה העולמית על מעורבות יתרה של נהגים צעירים בתאונות דרכים. לאחר התנסות גם הצעירים מסירים התנגדויות. הקמפיין עם אפי המוחצן והמוקצן נוגע בדיוק בנקודה הזאת - להפוך את הנהיגה האיכותית למשהו 'קולי'.

כאשר המערכת מותקנת במכונית נהנים ממנה כל הנוהגים ברכב ובאופן ישיר גם הנוסעים. באופן עקיף כולנו נהנים. כל המחקרים מוכיחים כי הנחלת תרבות נהיגה חיובית בכבישים תלויה במידה רבה באותם אלה שלוקחים אחריות ומהווים מודל לכל השאר - מובילי הדעה וההתנהגות.

מעגל קסמים חיובי

מספר גבוה של נהגים אחראים בכבישים יגביר את המוטיבציה גם אצל אחרים גם להשתלבות בתרבות הנהיגה החדשה וגם לעשות מאמץ לשיפור מיומנויות הנהיגה שלהם. המוטיבציה להשתפר קיימת וכעת גם הכלים זמינים וככל שהשימוש בהם יהיה נפוץ יותר כך הכבישים יהיו בטוחים יותר.

אבל ב-AIG הלכו עוד צעד קדימה; הם לא מסתפקים במוטיבציה אלא גם נותנים פרס. כל מי שמצטרף לתוכנית Safe Drive ומוכיח שיפור בביצועי הנהיגה שלו יכול להוזיל את מחיר הביטוח באופן דרמטי עד עשרות אחוזים.

למעשה, יש כאן מעגל קסמים: שיפור באיכות הנהיגה מורידה את רמות הסיכון, מקטינה את כמות התביעות ומאפשרת להוריד את מחיר הביטוח שמושך עוד לקוחות. בקיצור, כולם מרוויחים.

המאבק בתאונות דרכים מתנהל בכל העולם בשלושה מישורים עיקריים: שיפור התשתיות וכלי הרכב, אכיפה אפקטיבית עם עונשים מרתיעים, וחינוך של הדורות הצעירים שמצטרפים למעגל הנהגים. יתכן כי בעתיד תהפוך טכנולוגיית 'הקופסה הירוקה' לסטנדרט, בשלב זה היא מתגלה כדרך יעילה ומגניבה להרחבת תודעת הנהיגה האיכותית.

נשים עצבניות בכביש. ShutterStock
הידיעה כי ביצועי הנהיגה מנוטרים גורמת לשיפור באיכות הנהיגה/ShutterStock

כבר בשנת 2007 פורסמו מחקרים שהוכיחו כי שימוש בטכנולוגיית החדשנית הפחית את הכמות של תאונות התנגשות ביותר מ-20%. מאז חלה התפתחות טכנולוגית ששיפרה את יכולות המערכת וגם את ממשקי התצוגה למשתמש.

המערכת יותר מדויקת ויעילה ויותר נוח לעבוד איתה. השקת האפליקציה היא שלב חדש בנוחות התפעול של המערכת, שכמובן משפיעה על יעילותה - ככל שהיא נוחה וזמינה יותר הנהג משתמש בה יותר ומשתפר יותר. נוסחה פשוטה.

מומחים טוענים כי עצם התקנת המערכת והידיעה כי ביצועי הנהיגה שלך מנוטרים גורמת לשיפור באיכות הנהיגה, כפי שהנוכחות של מכמונות מהירות גורמת לירידה במהירויות הנסיעה. אך המערכת אינה מיועדת לתרום רק במישור הפסיכולוגי, מבלי להמעיט בחשיבותו, אלא ליצור תשתית ידע חדשה שתהפוך עם הזמן לקוד התנהגות מחייב. בשתי מילים: תרבות נהיגה.

למידע נוסף על פוליסות ביטוח רכב ב-AIG - לחצו כאן

כתבה פרסומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully