וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל חשפה הערב מיני-אייפון, אייפד חדש ואת העדכון שגייר את סירי

אירוע ההשקה המסורתי של אפל התקיים הערב בקליפורניה. כצפוי החברה חשפה את אייפון SE החדש עם מסך 4 אינץ', אייפד פרו מוקטן, שדרוג למערכת ההפעלה ורצועה חדשה לשעון החכם

אחרי כמה חודשים של שמועות ודיווחים, אפל חשפה הערב שני מוצרים חדשים ולא מעט אקססוריז אך כצפוי לא הפתיעה.

בראש רשימת ההכרזות, והמוצר המסקרן ביותר (ואולי גם המודלף ביותר) בחודשים האחרונים הוא המיני-אייפון הנקרא אייפון SE. מדובר במכשיר בעל יכולות מתקדמות כמו אייפון 6S אך בעל מסך 4 אינץ'.

ל-SE עיצוב אלומיניום עם גימור בצבע ורוד-זהב, עיצוב מעודן בדומה לאייפון 6S ובלב המכשיר מעבד A9. המצלמה שודרגה ל-12 מגה פיקסל, עם פוקוס פיקסל ומעבד אותות שמאפשר פיצ'רים כמו פנורמה איכותית, שיפורים בווידאו, הילוך איטי, קפיצות זמן ועוד.

המצלמה הקדמית מצוידת בפלאש רטינה, ששואב אור מהתצוגה כדי להאיר את התמונה ולשפר את התוצאה הסופית. בנוסף יש במכשיר תמיכה בווידאו 4K, ותמיכה ב-LTE במהירויות גבוהות, שיפורי אודיו ועוד, לצד תמיכה ב-Wi-Fi מהיר ושיחות מבוססות Wi-Fi (התחלה של דור חמישי).

אייפון SE יתחיל להימכר ב-399 דולרים - מחיר ההשקה הזול ביותר למכשיר אייפון חדש. דגם ה-64 גיגה יימכר ב-499 דולרים.

עוד אייפד
לאייפד פרו 12.9 אינץ' שהושק בספטמבר, והפך לטענת מנכ"ל אפל, טים קוק, למכשיר המחשוב העיקרי של משתמשים רבים מתווסף כעת דגם המבוסס על מסך 9.7 אינץ' קטן יותר, עם כל יכולות האייפד פרו המוכרות. המכשיר נועד לחובבים של גודל האייפד המקורי והנפוץ, לצד משתמשי ווינדוס העושים דרכם לאייפד פרו ממחשב אישי.

לאייפד פרו 9.7 אינץ' תצוגה משובחת היודעת להבחין בעוצמת הלחיצה ולמנוע איור מקרי עם כף היד או האצבעות, מצב לילה ותמיכה ב-TRUE TONE DISPLAY, פיצ'ר שמודד את טמפרטורת האור ומתאים את התצוגה. המחשב העוצמתי יריץ בקלות אפליקציות גיימינג, תוכנות מקצועיות, רינדור ועיבוד כבד, מולטי-טסקינג, הזרמת וידאו, וכולל חיישן תנועה ותמיכה בסירי.

.

בין האביזרים לפרו - מקלדת חכמה חדשה בגודל תואם למסך 9.7 אינץ', לצד עיפרון אפל שזוכה להצלחה אדירה אחרי שנים שהחברה טענה שלא תשחרר סטיילוס או מקביל לו. עוד בין ההכרזות מתאמי חיבור לייטינג לקורא כרטיסי SD, ומתאם USB למצלמה שמאפשר חיבור של מכשירים נוספים, כמו מיקרופונים להקלטת פודקאסטים.

מצלמת האייפד פרו מצוידת בחיישן 12 מגה פיקסל, פוקוס פיקסל, TRUE TONE FLASH, וידאו 4K ועוד, ויכולה לשמש לאפליקציות מציאות רבודה, צפייה וזיהוי של מערכות הכוכבים ועוד. למכשיר מצלמה קדמית 5 מגה פיקסל, ושלל פיצ'רים חדשים שנועדו לסייע לפרו בניסיונו להחליף את המחשב האישי המסורתי והמסורבל.

לאייפד פרו עיצוב ידידותי לסביבה, נטול חומרים מזיקים והוא מיועד למחזור. הוא מגיע בארבעה גוונים וגימורים כולל הוורוד-זהוב, עם קייסים מתוצרת החברה. הפרו החדש יעלה 599 דולרים לגרסת ה-32 גיגה לאחסון, 200 דולרים פחות מאחיו הגדול יותר שהושק בספטמבר. הזמנות יתחילו ב-24.3 ויישלחו החל משבוע הבא.

שאר ירקות
הכרזות נוספות כללו רצועה חדשה לאפל ווטצ', שהפך באופן רשמי לשעון החכם הנמכר בעולם, לדברי טים קוק. לפי נתוני החברה, בערך שליש מבעלי השעון היקר מחליפים באופן קבוע את הרצועות, והם יוכלו מהיום להנות גם מרצועה בעיצוב חדשה, העשויה מסיבי ניילון ארוגים, בעלת מבנה שכבות ייחודי ומבחר צבעים לבחירה. מחיר השעון ירד ל- 299 דולרים, כחלק מניסיונה של אפל להנגיש עצמה ולהפוך את המוצר הזה לפריט יומיומי בקרב משתמשיה הרבים, שטרם עשו את המעבר למחשוב לביש

בנוסף חשפה אפל את עדכון iOS 9.3 שזמין להורדה כבר כעת, והוא כולל בתוכו כמה עדכונים שבראשם (לפחות מבחינת המשתמש הישראלי) הוא הגרסה העברית של סירי, העוזרת האישית.

בנוסף כולל העדכון מצב "משמרת לילה", שבעזרת נתוני המיקום הגיאוגרפי יודע מתי השמש שוקעת ומחליף את סקאלת הצבעים של המכשיר כך שניתן יהיה להירדם יותר בקלות.

בנוסף כולל העדכון יכולות חדשות של CarPlay, עיצוב מחדש לאפליקציית NOTES, שיפורים באפליקציות הבריאות והספורט ועוד.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

לייב בלוג

סיימנו

20:04 טים קוק הודה לכולם והזמין את הצופים והעיתונאים באולם להצטרף לאירוע הבא שיתקיים כבר במטה החדש של אפל.

20:05 "אנחנו תמיד מחדשים ודוחפים קדימה, משפרים את חייהם של אנשים. זה משהו שאפל עושה כבר 40 שנה, זו כנראה הצגת המוצר האחרונה באולם שאתם יושבים בו, היו לנו הרבה הכרזות פה, זה מקום מאוד מיוחד עם הרבה זיכרונות. האייפוד הוכרז בחדר הזה, וגם האפסטור. יש לנו כאן הרבה זיכרונות גדולים".

האקססוריז לאייפד

19:55 אביזרים לפרו - מקלדת חכמה חדשה בגודל תואם ל-9.7 אינץ' החדש, עיפרון אפל שזוכה להצלחה אדירה אחרי שנים שהחברה טענה שלא תשחרר סטיילוס או מקביל לו.

19:56 מתאמי חיבור לייטינג לקורא כרטיסי SD, ומתאם USB למצלמה שמאפשר חיבור של מכשירים נוספים.

19:57 המצלמה של האייפד פרו - 12 מגה פיקסל, פוקוס פיקסל, TRUE TONE FLASH, וידאו 4K ועוד. יכולה לשמש לאפליקציות מציאות רבודה, צפייה בכוכבים ועוד.

19:58 מצלמה קדמית 5 מגה פיקסל, פיצ'רים חדשים שמאפשרים לפרו להחליף את המחשב האישי. עיצוב ידידותי לסביבה, נטול חומרים מזיקים ומיועד למחזור. מגיע בארבעה גוונים וגימורים כולל הוורוד-זהוב . לאייפד פרו קייסים כמיטב המסורת, שיעלו הון קטן בפני עצמם.

הפרו החדש יעלה 599 דולרים לגרסת ה-32 גיגה לאחסון, 200 דולרים פחות מאחיו הגדול יותר שהושק בספטמבר. הזמנות יתחילו גם ב-24.3 ויישלחו החל משבוע הבא.

אייפד פרו החדש

19:46 קוק: "קפצנו צעד ענק עם הצגת האייפד פרו 12.9 אינץ' - רבים אמרו לנו שהוא הפך למכשיר המחשוב העיקרי שלהם. יש לנו חדשות מרגשות עבורכם היום", הוא אומר ומזמין את בכיר החברה, פיל שילר.

19:47 "לקוחות מאוהבים במסך הרטינה 12.9 אינץ', כל הביצועים והיכולות, ועיפרון אפל, זו פריצת דרך של ממש". מציין את ג'ון לאסיטר, ראש פיקסר, כמעריץ נלהב... "הכי קרוב שהגענו בעולם הדיגיטלי לציור על נייר".

19:48 מדבר על המכשיר כפריצת דרך, לה יתווסף אייפד פרו החדש - המבוסס על מסך 9.7 אינץ' קטן יותר, עם כל יכולות האייפד פרו. מדוע להקטין? לדברי שילר משתי סיבות טובות: אייפד התחיל עם תצוגת 9.7 כי גודלה מאפשר עבודה אבל קטן מדי לניידות נוחה, ואנשים הגיבו היטב לגודל, וזה נותר גודל האייפד הפופולרי ביותר של החברה, ממנו נמכרו מעל 200 מיליון יחידות עד היום, ואלו לקוחות שרוצים שדרוג באותו גודל ליכולות של הפרו. הקבוצה השנייה היא משתמשי ווינדוס - מרבית האנשים מגיעים לאייפד פרו ממחשב אישי (שילר מדבר על PC כעל דינוזאורים שנוצרו לפני קום הרשת, ומעליב את כל מי שיש לו מחשב בן חמש שנים).

19:50 "זו התצוגה הכי טובה שבנינו לאייפד". המכשיר תומך במצב "משמרת לילה" שהוזכר קודם, ופיצ'ר פורץ דרך שלא הופיע קודם - TRUE TONE DISPLAY, שמודד את טמפרטורת האור ומתאים את התצוגה. הפיצ'ר מתאים את חום או קור התמונות לאור, ומאפשר רקע לבן אמיתי באותה מידה בשלל סוגי תאורה.

19:53 שילר מצטט ביקורות שמדברות על אייפד פרו כתחליף מחשב לכל דבר.

19:54 מעולה לגיימינג, תוכנות מקצועיות, רינדור ועיבוד כבד, מולטי-טסקינג, הזרמת וידאו, כולל חיישן תנועה ותמיכה בסירי, אפשר לבקש מהאייפד לבדוק מייל ולבדוק הודעות, להיכנס לאתר וכו'.

מדברים קצת על iOS

19:42 "הגרסה האחרונה שלנו IOS 9 שוחררה בסתיו עם פיצ'רים מדהימים". היא רצה היום על 80 אחוזים ממכשירי ה-iOS הפעילים, בהשוואה ל-2% מהמכשירים מבית אנדרואיד שנהנים ממרשמלו 6.0" (אאוץ').

19:43 מצב "משמרת לילה", בעזרת נתוני המיקום הגיאוגרפי המערכת תדע מתי השמש שוקעת ותחליף את סקאלת הצבעים של המכשיר כך שניתן יהיה להירדם יותר בקלות.

NOTES - אפליקציה פופולרית במיוחד, שזכתה לעיצוב מחדש. היום נוספה האפשרות להגן על פתקים אישיים עם סיסמה או טביעת אצבע.

19:44 שיפורים לאפליקציית הבריאות, אפליקציית החדשות שופרה, הפכה מהירה יותר וזכתה לתוספת של "סיפורים מובחרים", בחירות עורך ועוד.

CarPlay - הדרך הבטוחה להשתמש באייפון ברכב. האפליקציה זכתה לשיתוף פעולה של כל יצרניות הרכבים, עם IOS 9.3 יצטרפו יכולות חדשות כמו אפשרויות מוזיקה ומפות חדשות, אפשרות איתור מסעדות, תחנות דלק ועוד.

19:45 חינוך - השימוש באייפד בכיתות ישתפר בזכות ממשקים ואפליקציות שנוצרו במיוחד למורים ותלמידים.

19:46 עדכון IOS 9.3 זמין בחינם כבר היום - וזה אומר שמי שיזדרז להוריד אותו יזכה גם לגרסה בעברית של סירי, העוזרת האישית של אפל.

מציגים את האייפון החדש

19:33 טים קוק: "אנחנו מברכים היום חבר חדש במשפחת אייפון" ומזמין את גרג ג'וסוויק לבמה.

האייפונים בגודל 4 אינצ' הם חלק חשוב בקו של החברה, ונתח משמעותי ממכירות החברה עדיין. "למה אנשים קונים אותם? יש שתי סיבות - יש אנשים שאוהבים מכשירים קטנים יותר... להרבה משתמשים אחרים זה האייפון הראשון שלהם, בין אם זה במעבר מאנדרואיד או הסמארטפון הראשון שלהם".

19:34 "יש אנשים שביקשו מאיתנו, יש שהתחננו, שנשמור על מוצר 4 אינץ' בקו שלנו", מאשר את השמועה שהמכשיר החדש נקרא אייפון SE.

19:35 עיצוב אלומיניום עם גימור בוורוד-זהב אפשרי, עיצוב מעודן בדומה לאייפון 6S וקרבי המכשיר הופכים אותו למכשיר 4 אינץ' החזק ביותר שיצרה אפל אי פעם, מתאים גם למשחקים אינטנסיביים, ובלב המכשיר מעבד A9, מה שאומר יכולות עיבוד זהות לאייפון 6S, ואותה יכולת גרפית מרשימה, פי 3 חזקה יותר מאייפון 5S.

19:36 המכשיר תומך במעקב פעילות גופנית 24/7 וכן גישה לסירי, שנמנעה ממשתמשים שנצמדו למכשירי אייפון ותיקים במיוחד.

19:37 המצלמה שודרגה ל-12 מגה פיקסל, עם פוקוס פיקסל ומעבד אותות שמאפשר פיצ'רים כמו פנורמה איכותית, שיפורים בווידאו, הילוך איטי, טיים לאפס, תמונות סטילס ועוד.

19:38 אייפון SE תומך גם ב-LIVE PHOTOS, המצלמה הקדמית קיבלה פלאש רטינה, ששואב אור מהתצוגה בתנאי תאורה נמוכה כדי להאיר את התמונה ולשפר את התוצאה הסופית. יש תמיכה בווידאו 4K, עם תמיכה ב-iMOVIE. המכשיר תומך ב-LTE במהירויות גבוהות פי 15 מאייפון 5S, שיפורי אודיו ועוד, לצד תמיכה ב-Wi-Fi מהיר ושיחות מבוססות Wi-Fi (התחלה של דור חמישי).

19:39 למכשיר יש מזהה טביעות אצבע, רכיב NFC לתשלום באפל פיי ועוד. אפל פיי מתרחבת אל מחוץ לארה"ב, בתור התחלה בשוק הענק של סין שמגיב היטב לדברי החברה למהלך החדש.

19:40 מדגיש את התכנון של המכשיר למחזור ושימוש עתידי בעוד שנים. אייפון SE יתחיל להימכר ב-399 דולרים - מחיר ההשקה הזול ביותר למכשיר אייפון חדש. הדגם 64 גיגה לאחסון יימכר ב- דולרים499.

19:41 הזמנות יתחילו ב-24.3, והמכשירים הראשונים יסופקו בתחילת השבוע הבא ויגיעו למאה מדינות עד סוף חודש מאי.

19:25 טים קוק חוזר לבמה לדבר על האפל ווטצ'.

19:26 האפל ווטצ' הוא השעון החכם הנמכר בעולם, אומר קוק. "אנשים גם אוהבים לשנות את הרצועה שנותנת לשעון מראה חדש לגמרי... בערך שליש מהמשתמשים שלנו מחליפים באופן קבוע את הרצועות". הוא מכריז על רצועה מסיבי ניילון ארוגים, בעלת מבנה שכבות ייחודי ומבחר צבעים שהחברה צופה שיהפכו לפופולריים במיוחד.

19:28
"אנחנו רוצים שיותר אנשים יוכלו ליהנות משעון אפל, אז החל מהיום שעון אפל יעלה רק 299 דולרים". עובר לדבר על אפל טי וי החדש.

19:29 קוק מדווח על המכירות הטובות ביותר לדגם האחרון של אפל טי.וי. "בזמן הקצר מאז שנשלחות הטי וי יש מאגר של 5,000 אפליקציות". מביא כדוגמה את HBO ומשחקי הכס, VIP "וכמובן סיליקון ואלי", לקול צחוק הנוכחים.

19:30 עוד בתפריט - שידורי ספורט חיים, משחקים ממבחר מפתחים, תכני וידאו ושלל אפליקציות נוספות. בהן כזו שתהפוך את הסלון לפלנטריום, אפליקציות הזמנות אוכל מפתות מאי פעם, אפליקציות כושר לאבד את הקלוריות מהסעיף הקודם ועוד.

19:32 סירי תאפשר גם גישה לחנות האפליקציות, כל זה בעדכון חינמי שזמין לבעלי אפל טי.וי החל מהיום.

19:16 טים קוק חוזר לבמה לדבר על בריאות (הם הולכים למתוח את הערב הזה כמה שאפשר עד שיציגו את האייפון החדש).

19:17 ג'ף וויליאמס מספר כיצד הטכנולוגיה של אפל מסייעת לחקור אפילפסיה, פרקינסון ומחלות נוספות.

19:18 ResearchKit של אפל זוכה לשיתוף פעולה מכמה מהמוסדות הרפואיים הבינלאומיים המובילים, ומשמשת בין היתר גם לקידום אבחון של אוטיזם.

19:20 אפל פיתחה כלי המאפשר תקשורת בין הורים וילדים אוטיסטים, ואלגוריתם הבודק את תגובותיו של הילד האוטיסט לתמונות וגירויים שונים, ובכך ללמוד באופן שלא התאפשר עד כה על תהליכי ההתפתחות של המחלה.

19:22 "המטרה שלנו הייתה לשפר את המחקר הרפואי וחשבנו שעבודתנו הושלמה בגדול. אותם כלים בהם נעשה שימוש כדי לקדם את המחקר יכולים לשמש לשיפור חייהם של אנשים".

הגנת הסביבה

19:08 ליסה ג'קסון עולה לבמה. "אנחנו חושבים שאין אתגר גדול יותר בעולם משינוי האקלים. הזמן לפעולה הוא עכשיו. לפני שנתיים סיפרנו לכם על המטרה השאפתנית שלנו - להיות 100% מבוססי אנרגיה ירוקה". שנתיים לאחר מכן, 93% ממתקני וחנויות אפל ברחבי העולם פועלים בזכות אנרגיה ירוקה, ובשנה שעברה הגיעה החברה למטרתה לפעול ב-100% אנרגיה ירוקה בארה"ב, וחנויותיה ומשרדיה בסין, מרכז ייצור משמעותי עבור החברה לאורך השנים".

19:14 פרויקט "אפל RENEW" יאפשר ללקוחות, בארה"ב לפחות, להחזיר מכשיר ישן או לשלוח אותו לחברה.

19:06 "כמה כוח צריך להיות בידי הממשלה?" - קוק מדבר על אבטחת מידע ועל המאבק עם האף.בי.איי. בדרישה לפתח עבור הממשל דלת אחורית. "אנחנו לא נתחמק מהאחריות שלנו למשתמשים". תמצית נאום הפתיחה שלו: "עם כוח גדול באה אחריות גדולה".

19:05 "יש יותר ממיליארד מכשירי אייפון פעילים בעולם", אומר קוק. "אפל תחגוג ב-1 באפריל יומולדת 40".

19:04 פותחים את האירוע בסרטון פרסומת מושקע על כל המוצרים של אפל. מנכ"ל אפל, טים קוק עולה לבמה.

19:00 מתעכבים קצת - הקהל מתבקש לכבות סמארטפונים.

רגע לפני

בשעה 19:00 (שעון ישראל) תקיים אפל את אירוע האביב שלה (Keynote) ותחשוף שורה של מוצרים חדשים. לפי הדיווחים, בראש ההכרזות של אפל השקת האייפון SE, המכונה גם מיני-אייפון. המכשיר שיושק צפוי להיות מצויד במסך בגודל 4 אינץ' עם 3D Touch, ובעיצוב דומה לאייפון 5S, אך יכלול מצלמה משופרת ומעבד חזק יותר. בנוסף האייפון SE צפוי לכלול מעבד A9 המציע שיפורי ביצועים משמעותיים, רכיב NFC לתשלום ב-Apple Pay, תמיכה בסירי, קורא טביעות אצבע, מצלמת 12 מגה-פיקסל משודרגת ורכיבי קישוריות סטנדרטיים. האייפון צפוי להימכר בנפחי אחסון של 16 או 64 גיגה-בייט, הוא יוצע אולי בגוון ורוד ומחירו יהיה נמוך מאייפון 6S.

מקטינים גם את האייפד פרו
באירוע ההשקה האחרון של אפל, שנערך בחודש ספטמבר, השיקה החברה אייפד עם מסך גדול 12.9 אינץ', וכעת צפויה אפל לחשוף אייפד פרו מוקטן עם מסך 9.7 אינץ', 32 גיגה לאחסון, מעבד A9X ותמיכה בסטיילוס, ככל הנראה כדי לפנות שוב למעצבים וללקוחות מקצועיים.

עדכון ל-iOS
לפי הדיווחים, אפל צפויה לחשוף את העדכון iOS 9.3 וכמה פיצ'רים חדשים בהם מצב "משמרת לילה", לחיסכון בסוללה, המעמעם את תאורת המסך כדי למנוע הפרעות שינה . הגרסה החדשה גם תכלול לראשונה סירי בעברית, הגרסה הכשרה לעוזרת האישית המפורסמת של אפל.

שעון אפל
לפי הדיווחים, אפל תציג רצועות חדשות, ולא דגם חדש של אפל ווטצ', בנוסף לעדכונים למערכת ההפעלה שלה 2.2 watchOS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully