וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הקברות בעתיד יוארו על ידי גופות נרקבות?

אילן גלר

22.3.2016 / 13:25

התהליך הביולוגי שעובר גופנו אחרי המוות גורם לשחרור גזים שונים, אותם ניתן - בתיאוריה לפחות - להמיר לתאורה רבת עוצמה ומרשימה. ניסוי בבית קברות ראשון יחל בקרוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטריד או גאוני?/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם בעתיד בתי הקברות יהפכו ממקומות אפלוליים ומדכאים לגנים מוארים ונפלאים, בכוחן של מנורות רבות עוצמה המופעלות על ידי גזים טבעיים? זה הרעיון שמאחורי הצעה אותה הגישה אוניברסיטת קולומביה בניו-יורק לתחרות העוסקת בהנצחה וקיימות, מתוך כוונה לערוך ניסוי שטח בטכנולוגיה החדשה כבר במהלך הקיץ הקרוב. מקור הגזים הטבעיים, אגב, בתהליך הריקבון של הגופות הקבורות מתחת לאדמה.

כל אחת מהנורות הבהירות נדלקת בזכות פעילות חיידקית המתרחשת במהלך תהליך הריקבון. התהליך הזה גורם לפליטת גזים אותם ניתן להמיר לאנרגיה חשמלית, כשלפי החישוב, כל גופה מספיקה להפעלת נורה אחת וכך גם יש סמליות לכמות הנורות בבית העלמין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל גופה מספיקה להפעלת נורה אחת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מטרתנו היא להביא פתרון אלגנטי להנצחת המתים, החובר לעקרונות החברתיים והסביבתיים שאנחנו מכבדים בחיינו", הסבירה מנהלת התחרות קרלה רוטשטיין בהודעה לתקשורת. "הטכנולוגיה שלנו תאפשר לאדם להפוך את המעשה האחרון שלו לאחראי, החוגג את החיים ואת הטבע".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסוי ראשון ייערך בבית הקברות של בריסטול באנגליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסוי ראשון בנורות החדשניות ייערך כבר בעוד כמה חודשים בבית הקברות של בריסטול באנגליה, שם מקווים החוקרים להפוך את הרעיון - שבינתיים נותר תיאורטי לחלוטין - למוצר אמיתי שניתן להתקין ולבחון את פעולתו ואת התגובות אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully