וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסרטים: התוכנה המדהימה הזו מאפשרת לכם להפוך לכל אחד עם מצלמת רשת

אילן גלר

22.3.2016 / 13:36

אם עד היום אפליקציות לכידת תמונה כמו MSQRD הצליחו בעיקר לשעשע, כעת פיתחו חוקרים אמריקניים כלי המאפשר להתחזות בזמן אמת בשיחת וידאו לכל דמות

צילום מסך

האם בקרוב תגרום תוכנה חדשנית שפותחה על ידי צוות חוקרים באוניברסיטת סטנפורד לפתיחתו של עידן חדש בתולדות התקשורת הבין-אישית, שבו גם צילום וידאו חי לא יוכל להיות עדות אמינה? התוכנה שאותה פיתח הצוות, הנקראית "Face2Face", מסוגלת לגרום לכל אדם להיראות כמו כל אדם אחר, תוך שימוש במצלמת רשת סטנדרטית.

Face2Face עוקבת בזמן אמת אחר תנועות הפנים של האדם הדובר, ואז ממירה אותם באמצעות אנימציה ממוחשבת מרשימה לפניו של אדם אחר לגמרי. בסרטוני ההדגמה שאותם הציג הצוות, נראה התהליך פועל בצורה מושלמת כשהוא ממיר את פני החוקרים, שפיתחו את התוכנה, לפניהם של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש, נשיא רוסיה ולדימין פוטין, וגם פרצופו של המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ זכה לטיפול. בכל המקרים, התוצאה נראית ריאליסטית לחלוטין.

FACE2FACE. צילום מסך
Face2Face תהפוך אתכם לאדם אחר - בלייב/צילום מסך

החדשות הטובות (אולי) הן שהתוכנה היא עדיין פרויקט ניסיוני נכון לעכשיו, ועדיין לא זמינה להורדה או שימוש בעבור הציבור הרחב. עם זאת, ייתכן בהחלט שזה ישתנה בקרוב. "אנחנו חושבים להפוך את התוכנה למוצר מסחרי, לנוכח הפניות הרבות בקשר לכך", סיפר חבר צוות המחקר מתיאס ניסנר.

כנראה שבעתיד הלא כל כך רחוק נזדקק בזמן צפייה במשדרי וידאו או בשיחות וידאו לתוכנה נוספת, שתוכל לבדוק ולאמת עבורנו האם האדם שבו אנו צופים הוא דמות אותנטית, או יצירת מחשב ריאליסטית במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • FACE2FACE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully