וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט מקרוב: כך נראה אייפון SE החדש - מה חושבים עליו בעולם?

אילן גלר

23.3.2016 / 9:22

לא מעט התרגשות נרשמה כשאפל חשפה סוף סוף השבוע את המהדורה המיוחדת של אייפון, עם סטייל בן 3 שנים וקישקע מתקדם. השילוב בין הישן לחדש הצליח להרים כמה גבות, אבל עוד אין למכשיר מעריצים מושבעים בעולם

צילום מסך

ביום שני בערב (שעון ישראל), חשפה אפל את אייפון SE ("מהדורה מיוחדת") שהוא גם האייפון הזול ביותר שלה אי-פעם, וגם הפעם הראשונה שהחברה עושה פניית פרסה משמעותית כל כך בעיצוב. מדובר במכשיר בעל יכולות מתקדמות כמו אייפון 6S אך בעל מסך 4 אינץ' ומראה הדומה לאייפון 5S.

ל-SE מסגרת אלומיניום ובלבו מעבד A9 המספק ביצועים משודרגים. המצלמה שודרגה ל-12 מגה פיקסל, עם פוקוס פיקסל ומעבד אותות שמאפשר פיצ'רים כמו פנורמה איכותית, וידאו משופר, הילוך איטי, קפיצות זמן ועוד, בנוסף לאיכות צילום גבוהה גם בתנאי תאורה פחות אידיאליים. למכשיר סוללה בקיבולת 1,642 מילי-אמפר לשעה, שאמורה להספיק לא מעט בזכות טכנולוגית שימוש חסכונית ומסך קטן יותר, ו-2 גיגה RAM של זיכרון.

המצלמה הקדמית מצוידת בפלאש רטינה, ששואב אור מהתצוגה כדי להאיר את התמונה ולשפר את התוצאה הסופית. בנוסף יש במכשיר תמיכה בווידאו 4K, ותמיכה ב-LTE במהירויות גבוהות, שיפורי אודיו ועוד, לצד תמיכה ב-Wi-Fi מהיר ושיחות מבוססות Wi-Fi. אייפון SE יתחיל להימכר ב-399 דולרים - כאמור, מחיר ההשקה הזול ביותר למכשיר אייפון חדש - והדגם עם ה-64 גיגה יימכר ב-499 דולרים.

אייפון SE. צילום מסך
את האייפון הזה כבר ראינו, לא?/צילום מסך

כתבי אתר הטכנולוגיה CNET התקשו למצוא הבדלים חיצוניים משמעותיים בין מכשיר ה-iPhone SE וה-iPhone 5S בן השלוש. "זה למעשה אותו המכשיר בדיוק, והעיצוב הישן בהחלט עלול לאכזב אתכם אם אתם אוהבים את המראה העגלגל יותר של דגמי האייפון החדשים", הם כתבו. עם זאת, בזמן הבדיקה פעל המכשיר באופן מהיר וחלק לגמרי, ולעיצובו הקומפקטי בהחלט נמצאו יתרונות: "הטלפון החליק בקלות לתוך כיס החולצה ונעלם, ממש כמו בזמנים הישנים והטובים".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גב ורדרד./מערכת וואלה!, צילום מסך

גם באתר Mashable ממהרים להבהיר לקוראים כי "אם אי-פעם אחזתם במכשיר אייפון 5S, אתם כבר יודעים בדיוק איך האייפון SE מרגיש ביד". לדעת כתבי האתר, מחיר הפתיחה של המכשיר, 399 דולרים, נראה הוגן לנוכח ביצועיו המשופרים. האם המסך הקטן יתאים לכולם? לא בטוח. "שיחקתי במשחק מרוצים שנראה חד ובהיר על מסך הרטינה, אבל כבר התרגלתי לפינוק שבמסכי האייפון הגדולים יותר. אני בספק שאוכל לחזור למסך בגודל 4 אינץ'", נכתב בסקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפרט חזק באריזה קומפקטית./מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר PC Magazine מציינים כי מאחר והאייפון SE משתמש באותו המעבד של מכשיר האייפון 6S, אך מצויד במסך קטן יותר המכיל פחות פיקסלים, ביצועיו באפליקציות ומשחקים צפויים להיות מרשימים במיוחד. המלצת הכותבים למשתמשים שעדיין מחזיקים במכשיר אייפון 5S היא לשדרג את המכשיר במידה והסוללה שלו כבר חלשה יחסית, אך עבור אחרים שאינם מרגישים צורך דחוף להחליף את מכשירם אין סיבה לרוץ לחנות "אפל סטור" הקרובה.

סקירה של ביקורות נוספות, מבלוגים ואתרים טכנולוגיים נוספים, מראה שרוב אלו שכבר שיחקו עם המכשיר בעיקר נהנים מהמראה הנוסטלגי ומשבחים את החומרה, אבל לא מדובר במכשיר שמציג ביצועים שעוד לא ראינו, פשוט סטייה קטנה של אפל מהקו המסורתי של עדכוני אייפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully