וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מפרקים אייפון לגורמים ראשוניים ב-11 שניות? הכירו את "ליאם"

אילן גלר

27.3.2016 / 5:52

הרובוט שחשפה אפל באירוע ההשקה לפני יומיים נועד לפרק אייפונים ישנים כדי שניתן יהיה להשתמש בחומרי הגלם היקרים שלהם במוצרים חדשים, כדי לחסוך בכסף וגם כמובן למתן את הזיהום הסביבתי

צילום מסך

ענקית הטכנולוגיה אפל נאלצה להתמודד בשנים האחרונות עם ביקורת רבה בנוגע לפגיעה הסביבתית המשמעותית לה גורמים מוצריה, בעלי תוחלת החיים הקצרה-יחסית. מאחר ומדובר במכשירים שאינם קלים לפירוק, רובם מושלכים למזבלה כפי שהם, מבלי לנצל את רכיביהם הפנימיים לצורך מחזור ושימוש מחדש. הפסולת הזו מוצאת את דרכה למדינות העולם השלישי, שם היא גורמת למחלות קשות בקרב האוכלוסיה המקומית.

בשבוע שעבר הגיע המענה של החברה לטענות אלו, בדמות פרויקט חדש שנחשף במהלך אירוע ההשקה של אפל. שם הפרויקט הוא "ליאם" ומדובר למעשה ברובוט המסוגל לפרק מכשיר אייפון לרכיביו הבסיסיים, ולהפריד ביניהם כך שניתן יהיה למחזר כל אחת מהמתכות מהן מיוצר הסמארטפון ולהשתמש בהן במוצרים חדשים. תהליך הפירוק אורך כ-11 שניות לכל מכשיר, ובסופו מתקבלת כמות נאה של אלומניום, זהב, כסף, פח, נחושת, וחומרים נוספים בהם יכולה אפל להשתמש שוב.

לחברה כבר יש מוקד מחזור אחד שכזה בארה"ב, המפעיל 29 רובוטים המפרקים כמה מיליוני מכשירי אייפון בשנה. לפי אפל, מרכז מחזור נוסף יוקם במהלך החודשים הקרובים גם באירופה. לקוחות החברה בארה"ב מקבלים תמורת מחזור המכשיר הישן קרדיט לרכישה נוספת בחנויות של אפל - אמצעי ניסוף לעידוד שימוש מחודש במכשיר במקום השלכתו למזבלה.

רובוט ליאם של אפל. צילום מסך
חכה חכה, אני אפרק אותך./צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully