וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הטרור בארץ- הסיפורים החמים השבוע בפייסבוק

24.3.2016 / 8:28

פורים, שוברים שתיקה, גל הטרור בארץ, הפיגוע בבריסל, הפיגוע באיסטנבול. וגם: כמה אחוזים מהגולשים שמחו לאיד אחרי הפיגוע בבלגיה?

סיפורי השבוע בפייסבוק. VIGO, צילום מסך
אלו היו 5 הסיפורים החמים השבוע בפייסבוק./צילום מסך, VIGO

גם השבוע מדדנו, בעזרת חברת Vigo, את הדופק של החברה הישראלית דרך הפוסטים, התמונות והתגובות שפורסמו בפייסבוק. בתוך פחות משבוע שכחו הגולשים את האנשים שהעסיקו אותם בשבוע שעבר וחזרו לעסוק בעיקר בנושאים האקטואליים והפוליטיים. יוצא דופן הוא העיסוק האינטנסיבי של הרשת בחג הפורים.

פורים

80 אלף פוסטים עלו השבוע בנושא חג הפורים ברשתות החברתיות; 60 אלף מתוכם היו תמונות של תחפושות (ילדים ומבוגרים). לפי הגולשים שהעלו תמונות, התחפושות הפופולריות ביותר השנה הן: מחבל, שי חי והנסיכות אלזה ואנה מהסרט "פרוזן".

סיפורי השבוע בפייסבוק. VIGO, צילום מסך
כמחצית מהגולשים נגד שוברים שתיקה./צילום מסך, VIGO

שוברים שתיקה

התחקיר נגד שוברים שתיקה, שהתפרסם בטלוויזיהבשבוע שעבר, החזיר לסדר היום את הוויכוח בין הימין והשמאל הקיצוניים. הדיון ברשת מתנהל כשיח של אילם וחירש כשאף צד לא עונה על טיעוניו של האחר: הימין לא מתייחסים לתחקיר אלא קוראים לדה-לגיטימציה של "שוברים שתיקה" המפיץ לכאורה שקרים על צה"ל. בשמאל טוענים כי התחקיר לא בחן את הנתונים בצורה אובייקטיבית וכי יד מכוונת אחראית לטענות הללו בעיתוי הזה.

שמחה לאיד

לצד גל הטרור בישראל, הפיגועים באיסטנבול ובבריסל בתחילת השבוע מילאו את הרשת בכל העולם בתמונות קשות ובמיליוני הודעות גינוי ודאגה. דווקא בישראל גולשים רבים בחרו להגיב בשמחה לאיד: כ-40 אחוזים מהפוסטים כללו תגובות בסגנון "מגיע להם" ורק 13 אחוזים מהתגובות התייחסו לאירועים בצער וחמלה

ישראלים רבים ראו באירוע הטרור הזדמנות ליצור השוואה בין המצב בישראל לאירופה. "אנחנו קוראים לשני הצדדים לשמור על איפוק", נכתב וגם: "בלגיה חייבת להפסיק את הבנייה במזרח בריסל", "זו אשמת הכיבוש הבלגי" ועוד. 4 אחוזים מהגולשים לקחו את התגובות לקיצוניות אלימה וטענו כי "חבל שלא נהרגו יותר בלגים", "פושעי אוסלו לדין", "זה מה שקורה על כך שתמכתם בפלסטינים" ועוד.

סיפורי השבוע בפייסבוק. VIGO, צילום מסך
יותר משליש מהגולשים לעגו לבלגים לאחר הפיגוע./צילום מסך, VIGO

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully