וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האף.בי.איי יורד מאפל - אחרי שגילה לבד איך לפרוץ לאייפון

אילן גלר

24.3.2016 / 8:52

האם חברת היי-טק ישראלית מצאה דרך לסייע לסוכנות האמריקנית לפרוץ לאייפון בלי עזרתה של אפל? כך לפחות עולה מהעדכונים האחרונים בפרשה

מנכ"ל חברת אפל טים קוק על רקע השעון החכם Apple Watch באירוע ההשקה של החברה בסן פרנסיסקו, ספטמבר 2015. רויטרס
טים קוק, מנכ"ל אפל./רויטרס

האם העימות המתוקשר בין ה-FBI וחברת אפל עומד להסתיים באופן מוקדם ובלתי צפוי? לפי דיווחים בתקשורת האמריקנית, ביקשו נציגי ה-FBI לבטל את השימוע הקרוב בבית המשפט, במהלכו תכננו לנסות שוב ולשכנע את השופט כי עליו לחייב את אפל לפתח תוכנה שתאפשר לממשל לפרוץ לכל מכשיר אייפון.

הסיבה לכך, לפי הדיווחים, היא שה-FBI כבר אינו זקוק לתוכנה כזו שתפותח על ידי אפל, מפני שהצליח לפרוץ למכשיר בעזרת מומחי אבטחה שגייס. זה פחות סביר אבל אולי מדובר בכלל במהלך מתואם מאחורי הקלעים, שנועד להוריד את להבות הסיקור ורף הציפיות מאפל כדי שזו תוכל באמת לסייע לסוכנות הממשלתית.

"ביום ראשון ה-20 במרץ, הדגים גוף חיצוני ל-FBI כי בידיו דרך לפרוץ למכשיר האייפון", כך נכתב במסמכים שהוגשו לבית המשפט. "נדרשות עדיין בדיקות על מנת לוודא כי השיטה אכן פועלת ולא תסכן את המידע השמור במכשיר. אם יתגלה כי השיטה עובדת, הרי שלא יהיה עוד צורך בעזרתה של אפל". אגב, הגוף החיצוני עליו מדבר ה-FBI הוא, לפי השמועות, החברה הישראלית סלברייט.

הדיון המשפטי בנושא הפריצה לאייפון נדחה לתאריך 5 באפריל, עד אז אמור ה-FBI לעדכן את בית המשפט האם אכן ניסיון הפריצה הצליח. כמובן שלאפל שמורה הזכות לנסות ולאתר את הפרצה דרכה הצליח ה-FBI להגיע למידע האישי השמור במכשיר ולחסום אותה, מהלך שיביא את שני הצדדים לעימות מחודש בפעם הבאה שבה מקרה שכזה יגיע לכותרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully