וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרגל המושלם? הרחפן הזה מסוגל להתחבא חודשים מתחת למים לפני משימה

אילן גלר

29.3.2016 / 4:49

דמיינו רחפן המשוגר מתוך מטוס, החולף בגובה רב מעל שטח האויב, צולל מהאוויר ישירות לתוך המים וממתין בסבלנות ליום הפקודה. חודשים אחרי הוא ממריא מהמים ויוצא למשימת ריגול סודית. בעצם אין צורך לדמיין כי הפיתוח הזה כבר קיים

צילום מסך

צוללות מסוגים שונים משמשות את מעצמות העולם לצרכי ריגול, איסוף מודיעין ואיום במתקפה אך מסתכנות בגילוי ופגיעה כשהן צפות על פני המים. באוניברסיטת ג'ון הופקינג שבבולטימור מציעים תחליף מהפכני: רחפן קטן ועמיד לחלוטין בפני מים, אותו יכולה לשגר צוללת לצורך משימת צילום זריזה וכמעט בלתי ניתנת לחשיפה.

הרחפן החדשני, המכונה CRACUNS, מיוצר מחלקים שפותחו על ידי האוניברסיטה והודפסו במדפסת תלת-ממד כך שהוא זול ובתיאוריה ניתן להדפיס אותו בצוללת בכמה עותקים שצריך. חלקיו האלקטרוניים מוגנים באמצעות מעטפת פלסטיק קשיחה, או באמצעות ציפוי דוחה מים - תכשיר ביתי שנרכש בחנות מוצרי בניין.

תהליך הייצור של הרחפן הפשוט הזה נועד להוכיח כי הרחפן זול מאוד להרכבה ביחס לכלים אותם הוא מחליף, שעלותם יכולה להגיע למיליארדי דולרים, שלא לדבר על העובדה שמדובר בכלי טיס קשה לזיהוי וקל לתפעול.

רחפן צוללת. צילום מסך
יכול להמתין חודשים מתחת למים./צילום מסך

במהלך הניסויים, החליטו החוקרים לנסות את CRACUNS באתגר קשוח במיוחד: הם הטביעו אותו במי מלח למשך חודשיים; בסוף התקופה הזו הצליח הרחפן להמריא מתוך המים ופעל ללא כל תקלות, כך ששימוש נוסף עבורו עשוי להיות תחנת מודיעין נסתרת בלב-ים הנכנסת לפעולה בהפעלה מרחוק בעת הצורך. כלומר, לפזר אותם ברחבי האוקיינוסים ולתת להם להמתין ליום פקודה.

בתסריט אותו מציגים באוניברסיטה, הנשמע כמעט כמו קטע מסרט מדע בדיוני, משוגר הרחפן מתוך מטוס החולף בגובה רב מעל שטח האויב, צולל מהאוויר לתוך המים, וממתין בסבלנות לרגע שבו יקרא לשירות. זה אגב, משהו שכבר יכול לקרות היום, ואולי גם קורא עם פיתוחים סודיים שאינם מגיעים לעין הציבור.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully