וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קיבלת את התשלום ועזבת": האם זהו השיימינג הראשון בהיסטוריה?

אילן גלר

27.3.2016 / 9:28

"כשהגעת לכאן, אמרת שתתן לי עופרות נחושת באיכות מצוינת, קיבלת את התשלום ועזבת", כתב נאני הבבלי המאוכזב על לוח חרס לפני 3,750 שנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשינו לייק./מערכת וואלה!, צילום מסך

לוח חרס בן 3,750 שנה, שנתגלה לאחרונה בעירק ומוצג כעת במוזיאון הבריטי, עשוי בהחלט להיות תיעוד למקרה השיימינג הראשון בהיסטוריה המוכרת. על הלוח גילו החוקרים מכתב זועם לסוחר בבלי, שנכתב על ידי לקוח מאוכזב בשם נאני, שלא היה מרוצה כלל ממשלוח עופרות הנחושת שרכש.

עם קבלת הנחושת, הבחין נאני מיד כי מדובר במתכת מאיכות ירודה. "כשהגעת לכאן, אמרת שתתן לי עופרות נחושת באיכות מצוינת, קיבלת את התשלום ועזבת, אך לא מסרת את המוצר שהבטחת לי", נכתב על הלוח בשפה העתיקה שתורגמה על ידי אנשי המוזיאון. "הנחת את המתכת הלא-איכותית בפני השליח שלי ואמרת לו - אם אתה רוצה לקחת אותה, קח אותה. אם לא, לך מפה!".

המשך המכתב מזכיר עוד יותר שיימינג טיפוסי, כולל משפט, שמשמעותו לפני התרגום היא: "מי בדיוק אתה חושב שאני? איך אתה מרשה לעצמך להתייחס אלי בחוסר כבוד שכזה?". בסיכום המכתב, דורש נאני את כספו חזרה, תוך הבהרה שאיננו מעוניין לקבל שום סחורה נוספת במקום התשלום עליו התחרט. לרוע המזל, החוקרים אינם יודעים מה היה סוף הסיפור, והאם נאני המאוכזב אכן זכה לראות שוב את כספו לאחר משלוח התלונה. אנחנו עשינו לייק.

הפוסט המלא:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוח החרס שהתגלה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully