וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן, חכם וקטלני: הכירו את הרובוטנק החדש נגד טרור

אילן גלר

28.3.2016 / 4:54

אין תכניות כאלה לזמן הקרוב אבל אם תשאלו את החברה שמייצרת אותם, הרובוטנקים האלה מושלמים לערים אירופאיות הסובלות מאיום הטרור. כל מיני-טנק כזה כולל 4 טילים מונחים, מקלע רב עוצמה ותותח מהיר

צילום מסך

רובוט המלחמה Uran-9 פותח על ידי החברה הרוסית Rosoboronexport, המתמחה בייצור כלי לחימה ניידים הנשלטים מרחוק; והוא אמור להוכיח לאנשי הצבא שבמקרה שלו, הגודל לא קובע. הוא הרבה יותר קטן מטנק מערכה טיפוסי: אורכו כשל מכונית סופרמיני וגובהו כשל גבר ממוצע. זה לא מפריע לו להיות מצויד בתחמושת קטלנית, כמו ארבעה טילים מתבייתים המסוגלים ליירט מטרה קרקעית ממרחק עשרות קילומטרים, מכונית ירייה רבת עוצמה, ותותח המסוגל לירות כ-350 פגזים בדקה (אם הוא היה יכול לסחוב כל כך הרבה תחמושת).

פרט לכלי הנשק, מצויד ה-Uran-9 גם במערכת מבוססת לייזר להתראה מפני פגיעה, ומערכת מתקדמת לזיהוי ונעילה על מטרות. יחידה טיפוסית של רובוטנקים מסוג זה תכלול שני כלי סיור וירי מהסוג הזה, משאית (רובוטית אף היא) להסעתם למרחקים ארוכים, ומרכז פיקוד נייד ממנו יוכלו החיילים לשלוט בכל כוח האש הזה מבלי להסתכן בעצמם.

ל-Rosoboronexport אין תקוות גדולות למכור את המערכת הזו לצבא הרוסי. החברה מתכננת דווקא לשווק אותה לכל העולם, במחיר שעדיין לא נקבע אך צפוי לעמוד כנראה על כמה עשרות אלפי דולרים ליחידה. ברוח הזמנים, המסר השיווקי העיקרי הוא כי מדובר בכלי עבור ערים הנמצאות תחת איום טרור, שיוכל לחסוך אבידות רבות בנפש בשעת מתקפה.

טנק אוראן 9. צילום מסך
יס, קומנדר!/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • טנק
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully