וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויהיה אור! יצור חי חדש נוצר במעבדה עם "DNA מינימלי"

אילן גלר

29.3.2016 / 8:57

עם 473 גנים בלבד, שהופשטו מבקטריות אחרות, Synthia 3.0 היא היצור החי בעל המבנה הגנטי הפשוט ביותר בכדור הארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סינתיה 3.0./מערכת וואלה!, צילום מסך

הכירו את Synthia 3.0, היצור החי בעל המבנה הגנטי הפשוט ביותר בכדור הארץ. Synthia היא בקטריה שלא נולדה בטבע, אלא היא נוצרה מלאכותית במעבדה, תוצאה של ניסוי מוקפד ביצירת צורות חיים חדשות ומותאמות לצרכי האדם, כך שיוכלו לשרת את האנושות ואת הסביבה בצורה אופטימלית.

הצוות האמריקני האחראי לפיתוח, אותו מוביל הדוקטור קרייג וונטר מאוניברסיטת בוסטון, יצר את צורת החיים החדשה על ידי פירוק של בקטריות קיימות עד למינימום של 473 גנים. התקווה היא כי בעתיד יצליח הצוות להרכיב בקטריות זעירות שיוכלו לזלול זיהום באוויר או בקרקע, לנקות אזורים שנפגעו על ידי חומרים תעשייתיים ולהאריך את חיינו.

לדברי סר ריצ'רד רוברטס, ביולוג בריטי זוכה פרס נובל, "המשימה להגדיר בדיוק מה נחשב ליצור חי זכתה עכשיו לקפיצה משמעותית קדימה".

כמובן שיש גם חוקרים רבים המתנגדים לגישה זו, וטוענים שמדובר בתחום מסוכן שיוצר בעיות אתיות קשות, ובמדענים שלוקחים על עצמם את תפקידו של אלוהים. סיכון אחד מידי שניתן לחשוב עליו הוא שמישהו ינצל את הטכנולוגיה החדשה ליצירת נשק ביולוגי קטלני במיוחד.

באחת הפעמים שבה נשאל קרייג וונטר מדוע לדעתו הוא חושב שיוכל לעשות עבודה טובה יותר מאלוהים בתכנון יצורים חיים, תשובתו הייתה - "ובכן, יש לנו מחשבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנחנו עוד רחוקים משם, אבל יש למה לצפות./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully