וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקר פרץ לעשרות אלפי מדפסות והדפיס פלאיירים אנטישמיים

אילן גלר

29.3.2016 / 9:28

למעשה, לא בטוח שאפשר בכלל להתייחס לזה כפריצה קלאסית, אלא פשוט ניצול של חור אבטחה ענק המגיע אלינו בחסות מגמת "האינטרנט של הדברים". או במילים אחרות - הגנו על הרשת הביתית שלכם

אנדרו אורנהיימר, טרול אינטרנט והאקר שחוטא לעתים קרובות גם באנטישמיות ברורה, החליט לשלב את כל כישוריו בתעלול אותו הוא הוציא לפועל ביום חמישי האחרון: הוא גרם לעשרות אלפי מדפסות ברחבי ארה"ב המחוברות לרשת האינטרנט להדפיס פליירים הנושאים מסרים גזעניים ואנטישמיים מובהקים. "הצטרפו אלינו למאבק למען עליונותו של הגזע הלבן", נכתב על הפלייר.

אורנהיימר טוען כי למעשה לא נדרש כלל לפרוץ למדפסות באופן מסורתי - תוכנה שאותה הוא כתב, באורך שתי שורות קוד, חיפשה ברשת מדפסות הפתוחות למשתמשים חיצוניים - ואז ניצלה את האפשרות הזו כדי להדפיס את עלון המידע הגזעני. "האינטרנט היא מקום גדול מאוד, לא הייתי צריך להשקיע מאמצים בחיפוש מדפסות", מספר אורנהיימר. באשר לחשש מפני הרשויות הוא מעיד כי "לא ביצעתי שום פשע", וגם כי המטרה למענה הוא נלחם חשובה מספיק בכדי להסתכן.

התעלול של אורנהיימר מדגיש שוב את הסיכונים שבעידן "האינטרנט של הדברים" (IoT), כשמכשירים רבים מחוברים ישירות לרשת האינטרנט, לעתים ללא אבטחה מספיקה כדי למנוע חדירה של גורמים לא רצויים מבחוץ. במקרה זה הסתכמה הפגיעה בעוגמת נפש, אך בפעמים הבאות עשויים ההאקרים להגיע הרבה יותר רחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully