וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר לכם הזיכרון? הגיע הזמן לעבור לכונני פלאש

6.4.2016 / 8:00

הרעש סביב שירותי ענן הוא רק חלק קטן מתרשים הזרימה של מידע ברשת. מנהל IT, הגיע הזמן להכיר את שבבי הפלאש, שמספקים נפח אחסון גדול יותר, מהיר יותר וזול יותר מאי פעם. כל מה שצריך לדעת על מנת להגן על המידע בעסק שלך

כונן זיפ. ShutterStock
כונן זיפ. מערכת האחסון חייבת להתממשק עם הענן הציבורי/ShutterStock

רובנו כבר מכירים היטב את הביטוי "האינטרנט של הדברים" – שכבת המידע ההופכת כמעט כל חפץ למערכת טכנולוגית מתקדמת שיודעת לתקשר עם סביבתה. הערך המוסף אותו היא מספקת לעיתים ברור מאליו, אך במקרים אחרים מצליח להפתיע. כך, כבר לפני שנה השיקה אחת היצרניות הגדולות של מברשות השיניים דגם מבוסס ענן, אשר מתממשק לאפליקציה שמודדת את זמן הצחצוח ומעדכנת אתכם בחדשות און-ליין.

בכלל, נראה כאילו הרעש סביב שירותי ענן משתלט על השיח הטכנולוגי, עד שאנחנו נוטים לשכוח שמדובר, בסופו של דבר, בחלק קטן מתרשים הזרימה של מידע ברשת. הענן הציבורי אמנם מכניס רובד נוסף בתחום התשתיות אך לא מחליף אותן. מילת המפתח כאן היא סביבה היברידית.

בכדי ליצור סביבה היברידית אמיתית, מערכת האחסון חייבת להתממשק עם הענן הציבורי - כלומר זו חייבת להיות מערכת אחסון שתנהל את כל מחזור חיי המידע ביעילות המרבית, כך שניתן יהיה להקפיץ ולפרוס סביבות עבודה לענן ובחזרה לארגון וכל זאת בשיא המהירות והיעילות בנפח (ותוך כדי כך גם לדאוג לגיבוי מלא כמובן). מערכת כזו תחסוך למנמ"ר זמן, אותו יוכל להשקיע בפיתוח האפליקציות ובהתאמתן לארגון ופחות בניהול התשתיות.

ובזמן ששירותי הענן מתבגרים, חלק נוסף מהמערכת עובר מהפכה אמיתית - ויזואלית הרבה פחות, אך מורגשת באותה המידה.

כדי לראות את השינוי, ועמו את אחת התרומות הגדולות ביותר של תעשיית הסמארטפונים לשוק הטכנולוגי הארגוני, צריך להציץ אל מתחת למסגרת הצבעונית שעוטפת את גוף הטלפונים החדשים כיום. מתחת לפלסטיק, מאחורי ברגים, תמצאו שבבים שמספקים נפח אחסון גדול יותר, מהיר יותר וזול יותר מאי פעם - שבבי הפלאש.

רצונם של היצרנים לספק את צרכי הסלפי שלנו, והן להבטיח עבודה רציפה גם כשאין קליטה, חזק מספיק כדי לא לוותר על זיכרון לוקאלי, אפילו כשענן הופך למילת מפתח בתעשייה.

רבים הם היתרונות של אחסון פלאש. מהירויות גבוהות משמעותית מ-HDD, צריכת חשמל נמוכה יותר, היעדר חלקים נעים (פחות תקלות), פחות רעש וחום. השקעה במערך שכזה יכולה לחסוך לא מעט כסף לארגון לאורך השנים, במקביל לשיפור ניכר בביצועים של בסיסי נתונים ארגוניים, פתיחת דלת לווירטואליזציה וחסכון בדמי רישוי של שרתים ובסיסי נתונים בזכות ייעול עבודת מעבד עם כונן קשיח רגיל.

בצד הטכני, יחידות המחשוב נאלצות לספק מידע בזמן שיא ובאותה נשימה להתמודד עם גדילת נפחים. עם התרחבות הוירטואליזציה, יותר שרתים רצים על שרת מארח, כך שנוצר Blend i/o הגורם לטכנולוגיית הטיר האוטומטי להפוך לפחות רלוונטית. בצד העסקי, כיוון שמערכי All flash כל כך מהירים, הם מטפלים ביעילות מירבית גם בצווארי הבקבוק, קרי גם בביצועים וגם בהורדה משמעותית בשטח האחסון על ידי טכנולוגיות Data Reduction. בפועל הארגון ימנע משדרוגים לא מתוכננים.

בנוסף, הפיתוחים שנעשו בטכנולוגיית הפלאש מאפשרים הוזלה משמעותית שמגיעה במקרים מסויימים למחיר מדיה מגנטית רגילה. למשל בדוגמא של 3D NAND – דיסק SSD TLC.

ואם בעבר הם נחשבו יקרים מדי עבור רובנו, הביקוש הגדול למכשירי סלולר גרם לירידה משמעותית במחירי הייצור בשנים האחרונות. בדקו את המחירים, גברותי ורבותי - אם לא עשיתם זאת בשנה-שנתיים האחרונות, הרי שתופתעו (לטובה) לגלות כמה מעט אתם מתבקשים לשלם כיום על אחסון בנפח של טרהבייט ומהו הנפח המקסימלי שתוכלו להכניס לתוך שרת. וזו רק ההתחלה – ירידת המחירים מגבירה את הביקוש, שזה אומר הוזלה רציפה יותר.

תיקון סמארטפון. ShutterStock
השינוי נמצא מתחת למסגרת הצבעונית שעוטפת את גוף הטלפונים החדשים כיום/ShutterStock

השאלות שחשוב לשאול

אבל כפי שאומר הפתגם, גם רומא לא נבנתה ביום, וגם אם המעבר לפלאש בלבד עדיין מרתיע, יש גם אפשרויות היברידיות. חברת ווי אנקור, מקבוצת חילן, המתמחה במתן פתרונות מלאים לסביבת ה Data Center, פתרונות ענן, אבטחת מידע ו Big Data, מציעה פתרון של מערכות מרובות בקרים המופעלות באמצעות NetApp Clustered ONTAP.

במערכות אלה משולבים בקרים עתירי ביצועים מבוססי פלאש לצד בקרים היברידיים, מה שמאפשר ללקוחות לנייד עומסי עבודה משכבות אחסון איטיות לשכבות אולטרה מהירות, לענן ובחזרה.

זה נותן לארגונים את היכולת לשלוט בכל רגע נתון במידע הארגוני ללא תלות במיקום הגיאוגרפי שלו, ולספק את כלל המשאבים הנדרשים לכל אפליקציה, כאשר היא זקוקה להם ורק כשהיא זקוקה להם. יתרון נוסף למערכות של NetApp היא הארכיטקטורה שלהן, המאפשרת תמיכה מהירה ופשוטה בנפחי אחסון חדשים כאשר אלה מגיעים לשוק.

לסיכום, בסופו של יום כל יצרני האחסון ישלימו פערים בטכנולוגיית הפלאש ולכן קיים הצורך לבחור נכון את המערכת. אחסון שייבחר רק על פי הביצועים ולא תיבדק התאמתו לסביבת ה-IT, ייצור אי בודד בדאטה סנטר.

ההמלצה היא לבדוק את הנקודות הבאות: כמה זמן קיים היצרן בשוק וכמה ניסיון יש לו בארץ? רצוי לבדוק גם את יכולת המענה ואת אספקת חלקי חילוף. בשלב השני כדאי לבדוק כיצד עובדת הטכנולוגיה ועד כמה היא יעילה. ישנן לדוגמא מערכות המבצעות Dedupe גלובאלי שמהווה פתרון יעיל מבחינת נפח אבל מאוד מעמיס על המערכת.

נקודות נוספות ששוות בדיקה: האם המערכת יודעת להעביר עומסי עבודה ללא השבתה? האם ניתן לסנכרן בין מספר מערכות מדגמים שונים של אותו יצרן לצרכי המשכיות עסקית, סנפשוטים אפליקטיביים, גיבוי, ניתור וכדומה?

לפרטים ומידע נוסף לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף We ankor

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully