וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת עדן אברג'יל: גם אתם עשיתם לייק לפוסט הפמיניסטי?

31.3.2016 / 10:25

"לא משנה כמה קללות ועלבונות הטיחו בי, המשכתי לעמוד על שלי, המשכתי לזעוק את זעקתן של הנשים שעדיין, בחברה הליברלית של 2016, צריכות להתבייש בגופן", נכתב בפרופיל תחת שמה של אברג'יל. אמיתי או לא? טקבקו לנו מה דעתכם

האם עדן מי-שלא-טוב-לו-יום-טוב-לו אברג'יל הפכה לאבירת הפמיניזם בפייסבוק? "ישראל 2016. חברה שסועה, מפולגת, מוסתת ,לא מקבלת ובעיקר סכוכה תחת מעטה של עלטה כמעט מוחלטת", נכתב בפוסט ויראלי במיוחד שפורסם אתמול קצת לפני חצות בפרופיל תחת השם "עדן אברג'יל".

רק שלא מדובר בפרופיל הפופולרי שסחף עשרות אלפי לייקים, ולפי הדיווחים נסגר לפני כמה ימים. הפרופיל שפרסם את הפוסט הגיע לתקרת החברים הרשמית (5,000) ועוקבים אחריו עוד כ-5,200 גולשים, אבל הוא לא מתקרב אפילו לפופולריות של הפרופיל המקורי. הוא מכיל מעט מאוד פוסטים ולמעט כמות החברים החריגה, נראה שהוא נפתח אתמול.

הפוסט, שזכה לכ-3,000 לייקים ו-220 שיתופים, ממשיך: "אין מקום לשונה, אין מקום למי שחושב קצת אחרת. יוצאי עדות המזרח, אלה שאני נמנית עליהם. בעיקר מהם זכיתי לקיתונות של בוז, לעג, שנאה, מה לא בעצם? הם, שרציתי לשנות עבורם, לפתוח צוהר חדש, כזה המאפשר לאישה המזרחית לעשות ככל העולה על רוחה.

"צוהר של לא עוד דיכוי של מי שאנחנו אם בשל מוצאנו ואם בשל מגדרנו, כזה של אישה חזקה וחופשיה אשר מרגישה טוב עם גופה, לא משנה כמה קללות ועלבונות הטיחו בי, המשכתי לעמוד על שלי, המשכתי לזעוק את זעקתן של הנשים שעדיין, בחברה ה-so called ליברלית של 2016, צריכות להתבייש בגופן, צריכות להיות צנועות, עדינות, חסודות, מטופחות רק כי החברה הפטריארכלית הטמיעה והשרישה בהן להיות כאלו. אני לא שונאת אף אחד, ולא עשיתי מאום לאיש, מעולם".

הפוסט ממשיך במניפסט פמיניסטי המאשים את פייסבוק והחברה הישראלית בפוריטניות וצביעות. הוא זכה למאות תגובות שנעות בין "היקום קורס אל תוך עצמו" ל-" יכול להיות שכל הזמן הזה היא זאת שצחקה עלינו?".

אברג'יל, כזכור, התפרסמה בעיקר בזכות התמונות הפרובוקטיביות שלה והטקסטים הקצרים שהיא צירפה אליהם, שעסקו בעיקר בייחודיות ובמראה שלה. היא גררה לא מעט תגובות שליליות וגם מעריצים שעקבו אחריה ברשת החברתית.

האם לדעתכם הפרופיל הזה אמיתי או לא? טקבקו לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully