וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וירוס אנטישמי חדש תוקף מחשבים של ישראלים

1.4.2016 / 5:48

כך מדווחים מפעילי התכנית למאבק באנטישמיות ברשת, בהתאחדות הסטודנטים בישראל. במחשבים הנגועים מושמעים לפתע קולות נפץ מלווים בקטעים מנאומים אנטישמיים, ולא ניתן להפסיק את הסאונד אלא אם כן מפעילים מחדש את המחשב

וואלה

התכנית למאבק באנטישמיות ברשת, בהתאחדות הסטודנטים בישראל, מתריעה בפני "וירוס אנטישמי" חדש התוקף מחשבים של ישראלים, משתלט על הדפדפן ומשמיע קולות ירי, תכני הסתה ואמירות אנטישמיות בשפה הערבית. לפי דיווחי ההתאחדות, במהלך החודש האחרון נפגעו כמה עשרות מחשבים של ישראלים ברוגלה המתקינה עצמה במחשב ומאפשרת השתלטות חיצונית על המחשבים הנגועים.

ההשתלטות מאופיינת בהפעלה מרחוק של קבצי סאונד, לרוב שירים בערבית, לפעמים בסגנון של תפילה או מואזין ולפעמים פשוט שירים יומיומיים. מדי פעם מושמעות דרשות מסגדים בעלות תכני הסתה לאלימות ופגיעה ביהודים וישראלים.

לדוגמה: לפי אחד הישראלים שנפגעו מהווירוס, מושמעים לפתע קולות נפץ מלווים בקטעים מנאומים אנטישמיים על כך ש"אצל היהודים זו מצווה לשתות דם, בגלל זה מוצצים את הדם לאחר ברית המילה ובגלל זה הם משתמשים בדם ילדים מוסלמים במאכלים מסוימים". יש לציין כי גם לאחר סגירת כל התוכנות הפועלות במחשב, לרבות סגירת דפדפן האינטרנט, התכנים ממשיכים להתנגן וכמעט שאין אפשרות להפסיק אותם.

וירוס אנטישמי. מערכת וואלה!
איך מפסיקים את זה?!/מערכת וואלה!

"גם לאחר סגירת כל התוכנות הפועלות השירים ממשיכים להתנגן", אמר אורי אוחנה, רכז התכנית, שמחשבו נפגע מהווירוס. "יש ימים בהם זה קורה פעם אחת ויש ימים שזה יכול להיות כל חצי שעה, למשך שעות. במקרים כאלו יש שתי אפשרויות, או לכבות את הרמקולים ולהמשיך לעבוד, או להפעיל מחדש את המחשב".

אוחנה גם ניסה להסיר ללא הצלחה את הקובץ הנגוע, אך ברגע שהוא הופעל הוא יכול להעתיק ולמחוק את עצמו תחת איזה שם שהוא רוצה ולהסתתר בין קבצי מערכת ההפעלה. "אחרי שהרצתי תוכנת אנטי-וירוס והסרתי את הקובץ הכול שב למקומו, אך לאחר כשבוע שוב חזרה התופעה".

לדברי עידו דניאל, ראש התכנית, "אנחנו בהחלט חווים עליית מדרגה ברמת התחכום של ההסתה בערבית בחודשים האחרונים. אנחנו פועלים להסיר אותה מהרשת באינטנסיביות מאז תחילתו של גל הטרור הנוכחי אך בכל יום גולשים ישראלים רבים נתקלים בתכנים הללו".

לדבריו, "הסרנו אלפי תכנים כאלו מפייסבוק ויוטיוב וכעת נראה שההסתה מגיעה אלינו במקום שאנחנו נגיע אליה. כצעד מניעתי ראשון אני מציע להפעיל שיקול דעת בריא ולא ללחוץ על קישורים לא מזוהים המופצים על ידי פרופילים המפיצים הסתה ברשת החברתית ולא להשיב להודעות פרטיות מאותם משתמשים. בימים האחרונים צוות הסייבר שלנו פועל מסביב לשעון כדי למצוא את מקור הווירוס ולפתור את הבעיה".

  • עוד באותו נושא:
  • וירוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully