וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המזלג הזה מוסיף מליחות לאוכל בעזרת שוקים חשמליים

אילן גלר

1.4.2016 / 5:54

זה נשמע כמו מדע בדיוני אבל מתברר שאפשר, בטכנולוגיה פשוטה וזולה, לגרות את הלשון כך שהיא תחשוב שאנחנו אוכלים מאכלים מלוחים או חמוצים יותר מבלי להוסיף גרגר אחד של תבלין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר גם טעם חמוץ./מערכת וואלה!, צילום מסך

רובנו אוהבים מאכלים מלוחים אך הוספת מלח רב מדי למוצרי מזון עלולה לגרום לפגיעה בריאותית כמו יתר לחץ דם - אחת המחלות הכרוניות הקטלניות בעולם המערבי, שצריכת מלח היא לכאורה בין הגורמים המרכזיים לה.

הפתרון אותו מציעים חוקרים באוניברסיטת טוקיו, במקום לוותר על המלח, נשמע כל כך מדהים שהוא נשמע כמו מדע בדיוני - מזלג שיוצר טעם מלוח באופן מלאכותי, ללא שימוש בתבלין עצמו או בתחליפים הנפוצים בתעשיית המזון.

המזלג משגר זרמים חשמליים בעוצמה נמוכה המגרים את בלוטות הטעם שעל הלשון. באמצעות גירוי זה, מורגש הטעם המלוח אם כי ניתן להגדיר את המזלג כך שגם יגרה טעמים חמוצים. מאחר וקיים שוני רב בין מידת הרגישות לטעם של כל אדם, נדרשת התאמה אישית של המזלג לכל משתמש - אחרת הטעם שיתקבל על הלשון יהיה טעם לוואי מתכתי ולא התוצאה הרצויה.

החדשות הטובות הן שהמזלג החשמלי הזה הוא כלל לא מוצר מתקדם ויקר, אלא דווקא אביזר פשוט יחסית לייצור שעלות כל רכיביו עומדת על לא יותר מ-70 שקלים. כעת נותר רק להמתין בסבלנות לסיום פיתוח המוצר, עד שנוכל ליהנות מאוכל טעים ובריא יותר באמצעות כלים טכנולגיים שמאפשרים לנו, למעשה, לרמות את עצמנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully