וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום לשקוע בעוני - פליטים סורים מלמדים ערבית בסקייפ

5.4.2016 / 8:06

בין מיליוני הפליטים שברחו ממלחמת האזרחים בסוריה והגיעו לאירופה יש גם לא מעט שמתפרנסים בכבוד בעזרת הרשת מניצול כישורי השפה והתרבות שלהם

דגל סוריה. ShutterStock
סבאח אל ח'יר./ShutterStock

כחמישה מיליון פליטים סורים, שנמלטו במהלך השנים האחרונות מאימת מלחמת האזרחים במולדתם והגיעו למדינות אירופה, מצאו עצמם במצב שהם מתקשים להתפרנס את עצמם ואת משפחתם ולמצוא את מקומם בעולם החדש שלהם. כעת יוזמה חדשה מאפשרת להם לנצל את כישוריהם הייחודיים והידע שלהם, בשפה ובתרבות הערבית, כדי להרוויח את לחמם.

חלק מהפליטים החלו להעביר שיעורי שפה בשיחות Skype לתלמידים מכל רחבי העולם. האתר NaTakallam הוא הזירה המפגישה בין לקוחות פוטנציאליים ופליטים סורים המחפשים תעסוקה. הלקוח האידיאלי הוא אדם שכבר למד ערבית ברמה מסוימת אך זקוק לשותף לשיחה בשפה על מנת לשפר את יכולותיו.

המפגש הזה מאפשר לבני תרבויות ומדינות שונות להכיר זה את זה וגם לסייע למטרה שהם מאמינים בה. עלות השיעור עומדת על 13-15 דולרים לשעה, סכום לא מבוטל עבור הפליטים שלעתים קרובות מתקשים להתפרנס בכל דרך אחרת.

"אני יכול לפגוש אנשים מתרבויות שונות ולהכיר אותם", מספר אחד המורים המציע את שירותיו באמצעות שירות השיחות המקוון של מיקרוסופט. לדברי מולהאן איבריק, פליט סורי המתגורר בפריז: "כשאני מדבר עם אנשים ממדינות שונות, תמיד יש לי את התחושה שכולנו זהים. אנחנו אולי נראים שונה מבחוץ, ומתנהגים באופן שונה, אך מבפנים לכולנו מחשבות דומות".

  • עוד באותו נושא:
  • סקייפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully