וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחבורה ציבורית נגישה לעיוורים: הפיתוחים הישראליים השווים של השבוע

1.4.2016 / 5:13

האפליקציה שמאפשרת לילדים להרכיב לעצמם את הכריך (ולשלוח להורים שיכינו), האתר שממפה את השורשים של השבטים האבודים, תחבורה ציבורית נגישה לעיוורים ועוד. מדי שבוע נביע לכם את האפליקציות החדשות והפיתוחים המעניינים שהשיקו חברות היי-טק ישראליות

סטארט אפ. ShutterStock
מה חדש בהיי טק?/ShutterStock

בעקבות השבטים האבודים

צוות של חברת MyHeritage הישראלית חזר השבוע ממסע בעקבות שבטים מבודדים השוכנים בהרי פפואה גינאה החדשה, במטרה לתעד באופן מסודר את ההיסטוריה המשפחתית, אורח החיים והטקסים שעברו עד היום מפה לאוזן בתוך השבט. לילידי המקום אין גישה לטכנולוגיה ואלמלא הפרויקט ההיסטוריה המרתקת שלהם הייתה עשויה להישכח.

הצוות הישראלי עבד בתנאים קשים ללא חשמל, ללא מים זורמים או שירותים. לאזורים המבודדים הובאו מחשבים עם טכנולוגיות מתקדמות כדי לבצע תיעוד בזמן אמת של סיפורי משפחות בעזרת מדריכים מקומיים ומתורגמנים המתמחים בשפות ובתרבויות של כל שבט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוסיף אותי בפייסבוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

מט"ח עם שליח

חברת CHANGEME הכריזה השבוע על "מהפכה בתחום החלפת המט"ח". השירות מאפשר החלפת מט"ח בטווח של עד כ-4 שעות בשליחות עד הבית (בסכום שמעל 3,400 שקלים, בעלות משלוח של 25 שקלים). את הפעולה ניתן לבצע באתר החברה, בטלפון או בסניפים. CHANGEME מתחייבת למחירים המשתלמים ביותר, התשלום על עסקת המט"ח מתבצע בכרטיס אשראי (אפשר בתשלומים) והחיוב מתבצע רק עם הגעת השליח.

בנוסף תוכלו למכור חזרה את עודף המט"ח שנשאר בידכם לאחר החופשה, באותו השער בו קניתם את המט"ח באמצעות שירות BuyBack הייחודי שמציעה החברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הורים בשירות הילדים

SandWhich? היא אפליקציה חדשה שעומדת, לדברי המפתחים, "לשים קץ לאחד הוויכוחים העתיקים בין הורים וילדים - איזה סנדביץ' לקחת לבית הספר". האפליקציה אמורה לחסוך זמן בבוקר ולהפוך את תכנון הכריך לחוויה משותפת, טעימה, בריאה ומקוונת.

האפליקציה מאפשרת לילדים לבחור את מרכיבי הכריך, סוג הלחם המועדף, ממרחים ותוספת ולשלוח את בקשתם להורה במסרון, בווטסאפ או במייל - רק לא בשיחה פנים מול פנים. על כל מרכיב תזונתי שנוסף לכריך זוכה הילד בכוכבית בריאות של מצטיינים וכך הוא מקבל תמריץ להעדיף חומרי גלם בריאים ולרכוש הרגלי אכילה נכונים. האפליקציה אף מאפשרת לילד להעניק משוב להוריו ולשלוח להם לבבות אם הכריך היה טעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי עובד בשביל מי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

400 צעירים זכו לעתיד בטוח

השבוע הגיעה לסיומה תכנית "עתיד בטוח" של עמותת ITWorks בשיתוף הקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח לאומי. בתכנית השתתפו 400 נשים וגברים בני 18-35 שנבחרו מתוך 20 ישובים מרחבי הארץ (מסחנין ועד ירוחם). כל המשתתפים אינם אקדמאים, הם עברו מבחני יסוד במתמטיקה ובאנגלית והפרמטר החשוב ביותר לקבלה לתכנית היה מוטיבציה לבצע שינוי בחיים.

המשתתפים עברו קורסים טכנולוגיים בנושאים Help Desk, הדרכה והטמעת מערכות מידע, טכנאות PC וטכנאות סלולר. בנוסף עברו המשתתפים סדנאות בנות 100 שעות לימוד של הכנה לעולם העבודה. הדנסאות כללו היכרות עם המעסיקים הפוטנציאלים בסיורים מקצועיים בחברות, הכנה לראיונות עבודה, כתיבת קורות חיים, ליווי אישי והתאמה על ידי יועצת תעסוקתית וליווי אישי של מנהלת פרויקטים.

עלות השתתפות בתכנית היא דמי רצינות של 500 שקלים, המוחזרים בתום התכנית למשתתף שסיים את כולה. עלות התכנית כולה מעורכת ב-15,000 שקלים לכל משתתף.

תחבורה ציבורית נגישה יותר

Moovit, אפליקציית הניווט בתחבורה ציבורית, השיקה השבוע פיצ'ר חדש שיסייע לעיוורים ולקויי הראייה להתנייד בתחבורה הציבורית בקלות רבה יותר. שילוב Moovit עם טכנולוגיות VoiceOver (הזמינה באייפון) ו- TalkBack(הזמינה באנדרואיד), יאפשר לבעלי לקויות ראייה מכל העולם לקבל מידע על זמני הגעה של תחבורה ציבורית.

במסגרת פיתוח תכונות הנגישות החדשות עבד צוות Moovit יחד עם מפתח ישראלי, עיוור מלידה, הפועל להנגשת אפליקציות ותוכנות לציבור העיוורים ולקויי ראייה. התהליך סיפק למפתחים פידבק אמין ובלתי אמצעי וסייע להבטיח חוויה יעילה וקלה לשימוש עבור עיוורים המשתמשים בתחבורה הציבורית.

משתמשים עיוורים יצטרכו רק להניח את האצבע על מסך המכשיר שברשותם על מנת לשמוע על איזה כפתור או אייקון הם לוחצים, זאת על מנת לסייע להם לנווט בצורה חלקה יותר באפליקציה ולאפשר להם לתכנן את מסלול נסיעתם בתחבורה הציבורית בקלות.

ברכות לזוכים

קליקטייל הישראלית זכתה בפרס השותף החדשני בועידת Adobe העולמית לאחר שבשנה החולפת שברה שיא בניהול מאות חשבונות חדשים של לקוחות Fortune 500 , צמיחה כפולה עד משולשת במדדי מפתח ואף תרמה להכנסות בשווי של עשרות מיליוני דולרים עבור לקוחותיה

קליקטייל (Clicktale) מספקת פתרונות SaaS לניתוח והבנה של התנהגויות גולשים באתרי אינטרנט ובמובייל. היא זכתה להכרה עולמית בוועידה השנתית של חברת Adobe, כשהוענק לה הפרס על ידי סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל התפעול העולמי של Adobe.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברכות על הזכייה, קליקטייל./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully