וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה היו הסיפורים החמים השבוע בפייסבוק

7.4.2016 / 0:18

אירוע הירי בחברון, גמר האח הגדול, החקירה נגד דרעי, משפט רצח תאיר ראדה וחג הפסח. וגם: כמה אחוזים מהגולשים חושבים שרומן זדורוב הוא הרוצח של הילדה תאיר ראדה?

סיכום השבוע בפייסבוק. VIGO, אתר רשמי
אלו היו 5 הסיפורים החמים השבוע בפייסבוק./אתר רשמי, VIGO

גם השבוע מדדנו, בעזרת חברת Vigo, את הדופק של החברה הישראלית דרך הפוסטים, התמונות והתגובות שפורסמו בפייסבוק. האירועים האקטואליים ממשיכים לזכות במרב תשומת הלב הציבורית, ודוחקים לראשונה את העיסוק בגל הטרור למקום נמוך יותר, כמו גם פרשיות אקטואליות אחרות כמו בג"ץ הגז, החקירה נגד הרצוג, פרשת ענבל אור, משה קצב, מסמכי פנמה ועוד.

הירי בחברון

הגולשים ממשיכים לעסוק בפרשת הירי בחברון ובמשפטו של החייל היורה, אם כי בהיקף נמוך יותר ובשיח פחות מתלהם. על אף העמדה הרשמית, ממשיך החייל היורה לזכות באהדה ותמיכה מרוב הגולשים.

סיכום השבוע בפייסבוק. VIGO, אתר רשמי
סיכום השבוע בפייסבוק/אתר רשמי, VIGO

משפט רצח תאיר ראדה

השיח הקונספירטיבי סביב פרשת הרצח יצא מהרשתות החברתיות והגיע לכל מקום במרחב הציבורי: 73 אחוזים מהגולשים מאמינים כי בית המשפט שוגה בהאשמת רומן זדורוב ברצח. חלק מהגולשים מאמינים לספקות שניטעו בסדרה "צל של אמת" להפיהן הרוצחת היא א"ק (ומתלוננים על כך שהיא עוד מסתובבת חופשיה) בעוד שמרבית הגולשים עדיין טוענים כי רב הנסתר על הגלוי וכי ייתכן ומישהו אחר מעורב ברצח מלבד רומן זדורוב, שהורשע במעשה, דוגמת בני נוער אחרים, דמויות בכירות שבית המשפט מנסה לטייח את מעורבותן ועוד.

סיכום השבוע בפייסבוק. VIGO, אתר רשמי
סיכום השבוע בפייסבוק/אתר רשמי, VIGO

שתי הפרשות מצטרפות לגל של אירועים בשבועות האחרונים, המטים את הגולשים כנגד מערכת המשפט: 38 אחוזים מאלפי הפוסטים שנכתבו בשבוע האחרון מבקרים את התנהלות הרשות השופטת מזוויות שונות (מחאה על התערבות בג"ץ בהסדר הגז, כעס בימין על אי-ההסכמה לשחרר את אטינגר לברית בנו, שביתת הפרקליטות שמנעה ייצוג לרוני ריבר בערעור כנגד יניב נחמן ועוד), ועוברים אף לפסים נוקשים יותר כגון ביקורת על שחיתות במערכת, שכר השופטים ועוד.

"הסדרה הציעודית 'צל של אמת' הצליחה לנטוע בנו ספקות לא רק לגבי התנהלות משפט זדורוב אלא בנוגע לאמינותה של המערכת המשפטית כולה", אומר רביב טל מנכ"ל Vigo. "זו הוכחה למידת ההשפעה הנרחבת של שילוב בין שני אמצעי מדיה חזקים כמו הטלוויזיה והמדיה החברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully