וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג רשמה פטנט על עדשות מגע חכמות עם מצלמה מובנית

אילן גלר

11.4.2016 / 7:12

אמנם לא נראה שהעדשות הללו יהפכו למציאות בזמן הקרוב, אבל אין ספק שזו קריאת השכמה לכל מי שחושב שהוא יצליח לשמור על שמץ של פרטיות בעתיד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאבו השראה מעיצוב הקונספט של עדשות המגע החכמות של גוגל./מערכת וואלה!, צילום מסך

ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית, סמסונג, רשמה לאחרונה פטנט על קונספט טכנולוגי מהפכני וגם מטריד במקצת - עדשות מגע חכמות, המצוידות במסך זעיר, חיישנים למעקב אחר תנועות העיניים, וגם מצלמה דיגיטלית; כל זה בתוך עדשה דקיקה ושקופה, עם כמה מעגלים חשמליים שכמעט ולא ניתן להבחין בהם במבט מהיר.

לפי הדיווחים ברשת, סמסונג החליטה לפתח את מערכת עדשות המגע החכמות לאחר שמהנדסי החברה החליטו כי משקפיים חכמות, כדוגמת ה-Google Glass, לא יצליחו לספק למשתמש את איכות התמונה הרצויה. העדשות, לעומת זאת, מעבירות מידע ממרחק הרבה יותר קרוב לעין, וגם מאפשרות ממשק טבעי ונוח יותר לשליטה במצלמה ובאפליקציות. לפי ההערכות, דרך אחת להפעלת המצלמה תהיה פשוט לקרוץ.

החשש המרכזי הוא כמובן שאין כל דרך לדעת האם האדם העומד מולכם מרכיב עדשות מגע חכמות או לא, ללא אמצעי זיהוי אלקטרוניים, או ראייה חדה במיוחד. כל מי שירכיב עדשות כאלה יהיה מסוגל לקבל עליכם מידע מרשתות חברתיות ומאגרי מידע נוספים, לצלם אתכם או אולי אפילו לדבר במקביל עם מישהו אחר באמצעות אפליקציית צ'אט - מבלי שתדעו על כך דבר.

מצד אחד, אם המציאות הזו מטרידה אתכם תוכלו להתנחם בעובדה שיעבור כנראה עוד לא מעט זמן עד שהפטנט הזה יבשיל למוצר של ממש. מצד שני, לא מדובר על יותר מדי זמן וגם ככה היום כולנו מחוברים לרשת ונתונים תחת מעקב באמצעים קצת יותר גלויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully