וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחפן הזה יודע לחמוק לבד מכל מכשול ואפילו מחרב סיף. צפו

אילן גלר

15.4.2016 / 5:47

אם יש משהו שחובבי הרחפנים שונאים זה לחבוט את הגאדג'ט היקר שלהם בכל מני חפצים, אך נראה שהטכנולוגיה שתאפשר להם לחמוק לבד מאיומים כבר זמינה ויחסית פשוטה

צילום מסך

רחפנים הם ללא ספק גאדג'ט מגניב, אך מוטב שלא להפעיל אותם בתוך הבית - יש להם נטייה להתנגש ברהיטים, חפצים ואנשים, ולגרום לנזק בשווי אלפי שקלים (בעיקר לעצמם). למחלקת המחקר של אוניברסיטת סטנפורד יש רעיון שעשוי למנוע זאת: מערכת חיישנים מתוחכמת, המאפשרת לרחפן לזהות עצמים סביבו ולהתחמק מהם באופן אוטומטי לחלוטין.

בסרטון ההדגמה שאותו פרסמה האוניברסיטה, נראה רחפן הניסוי מתחמק מחרב סיף בזמן אמת. חשוב להבהיר כי איש אינו שולט מרחוק ברחפן הנראה בסרטון, והוא קולט את החרב בעצמו ומחשב לבד לחלוטין כיצד לחמוק מהלהב. את כל זה מבצע הרחפן באמצעות מצלמה אחת בלבד, המחוברת למחשב המעבד את התמונה בזריזות ומזהיר את הגאדג'ט המעופף מפני עצמים מסוכנים בסביבתו.

הגרסה הסופית של מערכת החיישנים תכלול, לדברי החוקרים, כלים מתוחכמים הרבה יותר, כמו חיישני לייזר, מצלמות איכותיות יותר וגם מערכת אולטרה-סאונד; אלו יאפשרו לרחפנים לחמוק בזריזות מכל עצם שיאיים לפגוע בהם. כעת נותר לקוות שהמערכת תהפוך למסחרית ומחירה לא יהיה גבוה וכך נראה דגמי רחפנים רבים המצוידים ביכולת התחמקות אוטומטית מהירה.

רחפן חומק מחרב סיף. צילום מסך
רחפן חומק מחרב סיף/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully