וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוט החדש של גוגל הולך כאילו הוא הגיע מהעתיד

אילן גלר

12.4.2016 / 9:26

אמנם אין לו עדיין שם רשמי, אבל הרובוט החדש של חברת Schaft, השייכת לענקית החיפוש מקליפורניה, עושה צעד ענק בדרך לפיתוח רובוטים דמויי-אדם שלא מדדים כמו ילד בן 3

צילום מסך

ענקית הטכנולוגיה גוגל מחזיקה בשני מיזמים עתידניים הקשורים בתחום הרובוטיקה. האחד הוא מעבדת Boston Dynamics, המפתחת רובוטים גדולים (ומפחידים) לשימושים צבאיים (ועומדת כיום למכירה). המיזם השני, עליו שמענו פחות עד היום, הוא Schaft, מעבדת רובוטיקה לשימושים מסחריים או ביתיים, שהציגה לאחרונה פריצת דרך משמעותית.

לרובוט של Schaft כישורי הליכה טובים יותר משל בני האדם, אותם הוא נועד לחקות. גובה הרובוט של Schaft הוא כשל תלמיד בית ספר יסודי, והוא נטול פלג גוף עליון או גפיים נוספות אך כישורי ההליכה שלו לא היו מביישים אתלט.

בסרטון ההדגמה נראה הרובוט צועד בביטחון במצבים בהם גם בני אדם היו מתעייפים במהירות: הליכה על חוף ים, משטח סלעי, שלג, וגרם מדרגות בשיפוע קיצוני. במהלך ניסוי נוסף, מצליח הרובוט לשמור על יציבות גם כשהוא נדרש להתגבר על מכשולים אקראיים המושלכים בין רגליו, ואפילו מצליח להישאר זקוף כשהוא נעמד על צינור חלקלק.

הרובוט לא רק מסוגל לצעוד בתנאי שטח רבים, אלא גם לשאת עמו משאות כבדים. תכונה זו מרמזת אולי על עתידו המסחרי של הפרויקט: רובוט מטענים שיוכל לסייע בעת קניות, או לעזור בטיפול בילדים קטנים או באנשים מבוגרים. החברה טרם חשפה תכניות של ממש לשיווק הרובוט כמוצר, אך נראה שהיום הזה בהחלט לא רחוק. בטח אם לוקחים בחשבון את כמות הבאזז שהוא יוצר ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully