וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה העתיד: הליקופטר-רחפן ראשון מסוגו כבר מסוגל להטיס בני אדם

אילן גלר

12.4.2016 / 9:28

כמה פעמים ראיתם רחפן מנווט בזריזות בשמיים (או ביוטיוב) ותהיתם למה לא עושים אותם גדולים יותר כדי שיוכלו לשנע גם בני-אדם? אז זהו, שעשו

צילום מסך

חברת E-volo הגרמנית מפתחת כבר כמה שנים כלי תחבורה אווירי מסוג חדש לגמרי - שילוב בין מסוק ורחפן, שאמור לאפשר טיסות פרטיות מהירות בעלות נמוכה בהרבה מכפי שמקובל בשוק כיום. השבוע ערכה החברה את טיסת הניסוי המאוישת הראשונה שלה, והצליחה לגרום למסוק-רחפן הניסוי Volovcopter VC200 להמריא, תוך שהוא מטיס שניים מאנשי הצוות של החברה.

לכלי הטיס ההיברידי הזה 18 רוטורים חשמליים, המעניקים לו מראה של רחפן עצום. הוא מצויד בתשע סוללות רבות עוצמה, אך בזכות החומרים קלי המשקל מהם הוא מורכב הוא מסוגל להמריא לגובה של עשרות מטרים, לרחף באוויר ולטוס במהירות של כ-100 קמ"ש. למרות שהשליטה בו פשוטה יחסית, ומתבצעת על ידי סטיק יחיד וכמה לחצנים, עדיין נדרש רישיון טיס על מנת להפעילו.

בחברה מקווים להשלים סדרה ארוכה של ניסויים מאויישים, עד סוף השנה, ואז להתחיל במכירת ה-Volocopter לטייסים חובבים. גם האפשרות להציע שירות של "מוניות מעופפות" נשקלת ברצינות, בעבור מסלולים קבועים מראש כמו שאטלים מנמל התעופה לתוך העיר. ייתכן שיחלפו עוד שנים בטרם חזון זה יושלם במלואו, אך כבר עתה עושה רושם שהרחפן הזה מסוגל לעשות דברים שאף כלי אחר לא עשה עד כה.

הליקופטר רחפן. צילום מסך
מסוק קל./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully