וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הציגה מצלמת 360 מעלות חדשה שעולה 113 אלף שקל

אילן גלר

14.4.2016 / 9:04

המצלמה כוללת 17 עדשות נפרדות - 14 עדשות היקפיות, שתי עדשות נוספות למעלה ולמטה, ועדשת "עין דג" אחת לסנכרון הצילומים. החברה לא תמכור אותה אלא תפרסם הוראות הרכבה ברשת. הבעיה היחידה היא עלות החומרים האסטרונומית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצלמה שהציגה פייסבוק - קומפקטית אבל מכבידה מאוד על הכיס./מערכת וואלה!, צילום מסך

פייסבוק תומכת כבר כמה חודשים בקבצי וידאו המאפשרים למשתמש לשלוט בנקודת המבט ולהניע את עדשת המצלמה ב-360 מעלות. בוודאי נתקלתם בכמה כאלו בפיד שלכם - אך ברור שעדיין לא מדובר בטכנולוגיה פופולרית במיוחד.

הקושי העיקרי הוא בצילום סרטונים כאלו, הדורש ציוד יקר ויכולת טכנית לא מבוטלת. כמה מצלמות נוחות יותר לכיס, כמו החדשות של LG וסמסונג, הופכות את המשימה לפשוטה יותר, וגם פייסבוק עצמה רוצה לעודד העלאת תכנים מסוג זה, אבל לא נראה שהמצלמה החדשה תהיה זמינה במיוחד לרבים.

בכנס F8 שנערך לפני יומיים חשף מייסד הרשת הרשת החברתית, מארק צוקרברג, מיזם בשם Surround 360 - מצלמה המצלמת וידאו מכל זווית אפשרית. המכשיר המסקרן, שזכה לכינוי "הצלחת המעופפת", כולל 17 עדשות מצלמה נפרדות - 14 עדשות היקפיות, שתי עדשות נוספות למעלה ולמטה, ועדשת "עין דג" אחת לסנכרון הצילומים. המצלמה לא רק מצלמת את הווידאו, אלא גם דואגת לשמור אותו באיכות של עד 8K (פי שמונה מ-Full HD), בקובץ וידאו המוכן לשיתוף ברשת.

לפייסבוק אין כוונה להפוך ליצרנית מצלמות, והיא לא תמכור את ה-Surround 360 בחנויות. במקום זאת, תכניות מפורטות להרכבת המצלמה יפורסמו כקוד פתוח בעוד כמה שבועות. אבל אם זה נשמע לכם טוב מדי חשוב לציין כי עלותם המשוערת של כל החלקים הנדרשים להרכבת המצלמה, למי שיחליט לבנות אותה בדיוק לפי ההוראות, עומדת על כ-30,000 דולרים (כ-113 אלף שקלים).

מארק צוקרברג. AP
במחיר הזה, הראש מסתובב ב-360 מעלות. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully